I mine ører lyder det allermest som en ung knægt som bare
gerne vil ud med sin mening hvad end emnet så er.
Sandt nok, jeg er trodsalt kun godt 21 år! Men jeg har trodsalt banket 8 års erhvervsfaring op - hvor af 4 af dem har været som selvstændig.
Jeg driver 2 forskellige virksomheder indenfor Danmarks grænser, som netop berører emnet. Derudover er jeg indehaver af et snart 4-årigt barn, samt en 9 år ældre kæreste!
Ja - du kan da godt kalde mig en ung knægt, ja jeg ved da ikke alt - men sådan helt seriøst, prøver jeg at bruge min viden på at hjælpe dig :-)
Jeg har over det sidste år, vel skrevet over 1000 indlæg, og brugt hundredevis af timer på at hjælpe Aminoer, uden at tjene en krone - alene fordi jeg gerne vil hjælpe!
Min meninger kan måske godt have kant, men jeg kan ikke altid sige det folk gerne vil høre. Istedet prøver jeg seriøst at give mit syn på sagen, for at give trådstarten det rette spark, til at komme godt videre, med sit problem/udfordring.
Som jeg hørte Rolf Høgeh (Ejendomsmælger og Amino-medlem) på et tidsrunkt sige, så hvis du ikke kender den egenligt årsag til et problem - vil ethvert forsøg på at løse det bero på tilfældighed (jeg referere udfra min hukommelse). Men det er netop min pointe!
Hvis ikke vi ved hvad problemet er - hvorfor er han arbejdsløs. Hvad kan han? Hvor i landet ønsker han at arbejde? Hvad er hans ønske til arbejdsopgaver osv.
Så vil et hvert forsøg på at rådgive dig bero på en tilfældighed.
Det eneste vi ved er at manden er arbejdsløs om 3 mdr :-)
Hvis du giver os lidt flere data, kan vi bedre hjælpe dig! Og allerbedst kan du få ham til at deltage i debatten, så rammer vi højst sandsynligt hovedet på sømmet.
Husk mange af os Aminoer vi er drøn gode i erhvervslivet, altså som iværksættere. Men mange af os, har ikke den store viden om almene ansættelser.
Så herinde, vil du mest kunne få synet på hvis han ønsker at starte sin egen virksomhed (freelancer) osv.
Jeg håber det hjælper dig, det var helt seriøst min intention :-) Hvis jeg bare ønskede at sige min mening, kunne jeg gå ud i gården og råbe det.. Men jeg prøver at formulere min viden her, for at hjælpe dig videre med dit problem :-)
Fortsat god dag :)