Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brand Kræver Jeg Lukker Mit Site - Juridisk Råd?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 56
Fra  LifestyleNetworker.com Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har bygget på http://www.Inov8Shoes.org de sidste 3 måneder, og det er ved at sætte sig pænt i Google top 10. Desværre fik jeg forleden denne korrespondance:

To whom it may concern:

Although I am both honored and appreciative of your support of inov-8, inc., as the General Manager and Product Manager of the US business, I cannot allow this site to continue operating.

There are inconsistencies, misspellings and associations that I'd prefer you not make in this site.

Again, I appreciate your support of inov-8 product, but there are other ways to show your support.

Please confirm receipt of this message and removal of the site, or lawyers will need to step in.

Thank you,

I replied:

Dear xxxxx,

I am the owner and operator of Inov8Shoes.org and I thank you for taking contact to me. I am the proud owner of the Inov8 230 which I use exclusively for CrossFit.

I'm really sorry to hear that you wish my fan site terminated, as I've spent a lot of work on it and honestly like to promote the Inov8 product line.

Is there any way in which I can correct the inconsistencies and bring my support site back to standards that you would be proud of being associated with? I really enjoy the work I put into Inov8Shoes.org and will do anything required to continue the site.

I hope we can come to an arrangement so that I can continue my support of Inov8 with my website.

Thank you very much.

the reply:

Sorry, Nick, there are legal reasons beyond inconsistencies. You'd be better off creating a minimal footwear or CrossFit blog that comes across as SOLELY a blog.

Jeg kan selvfølgelig godt se (og vidste det lidt på forhånd) at jeg var på dybt vand ved at bruge deres navn i domænenavnet. Spørgsmålet er, kan jeg ændre domænenavn eller andet for at beholde sitet? Ellers må jeg jo bare lukke det.

Stifter af https://www.Magloft.com online system til udgivelser af digitale magasiner.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du bruger deres brand i dit domæne navn, derfor er der intet at gøre...

Derudover ser det også ud til at du bruger deres billeder?? (COPYRIGHT MATERIALE)

Få den ned, inden de begynder med at komme med erstatningskrav!

:-)

Fra København
Tilmeldt 9. Dec 11
Fra  LifestyleNetworker.com Skrevet kl. 09:14

Ja det er ikke super smart ....

Jeg har lige suspenderet hostingkontoen, så I kan desværre ikke se websitet mere.

Stifter af https://www.Magloft.com online system til udgivelser af digitale magasiner.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:54

Godt at høre :-)

Hvis den skal være clean - så vil det som udgangspunkt kræve at du:

- Får et nyt navn

- Fjerner alle copyright billeder

- Hvis du har tekster der direkte er stødende skal de cleanes (dette så jeg ikke om der var).

Derefter kan du først republishere sitet :-)

Good luck!

Fra København
Tilmeldt 9. Dec 11
Fra  LifestyleNetworker.com Skrevet kl. 10:03

Tak for info!

Lidt surt for jeg lå nr. 5 på Google.com for søgeordet "inov8 shoes" nemlig. Men jeg vil da se om ikke jeg kan finde et andet navn hvor mærketikke indgår. Der var ingen stødende tekster, men muligvis nogle tekster hvor informationen ikke var 100% korrekt. Havde nemlig outsourcet en del af dem.

Lidt fluekneb ... deres brand er Inov-8 ... er det så galt at skriv om Inov8 på hjemmesiden? Arh det ser sgu ikke helt brandsikkert ud...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:11

Nick Martin:
Lidt fluekneb ... deres brand er Inov-8 ... er det så galt at skriv om Inov8 på hjemmesiden? Arh det ser sgu ikke helt brandsikkert ud...

Nej det er der ikke som udgangspunkt.

Men man kan sige det du har gjort er at kalde din forretning/site for et brand. Fx hvis du kalder dit site PUMA, så udgiver du dig eksempelvis for at være puma..

Men det du kan gøre er at du tager journalist rollen, fx som TV2, du har et site - med diverse indhold, og så anmelder eller skriver du om et produkt fra en tilfældig leverandør.

Det kan de ikke forbyde dig - medmindre det er direkte forkert/stødende, så kan de formenligt prøve den af i en retsal :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)