Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beslutningen er taget, er der lidt hjælp at hente omkring skat?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 04:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer,

Jeg har længe gået rundt om den varme grød, men nu er beslutningen taget, jeg slipper lænkerne til den fast løncheck hver måned fra den 1. marts 2012 og starter selv. Jeg kan ikke lige sige endnu hvad det er, hvis min arbejdsgiver lytter med herinde :-)

Nå men jeg har et par spørgsmål som jeg håber en venlig skatteekspert vil svare på:

Jeg har en temmelig høj løn, som jo altså stadig vil komme til udbetaling i januar og februar, samt feriepenge for et år der vil blive afregnet ved fratrædelse. Her er det jo så smart, at jeg stopper først på året, for på den måde kommer jeg samlet set ikke over topskattegrænsen for 2012 (jeg forventer intet overskud i firmaet næste år) og det vil jo lune lidt på nettolønnen de to måneder.

Men jeg vil gerne optimere det endnu mere, ved at indskyde et beløb på en iværksætterkonto, som giver fuldt fradrag så vidt jeg har forstået. (Ved godt at de så ikke kan trækkes fra i skat når de bruges igen).

Mit spørgsmål er om jeg kan indbetale et beløb svarende til min skattepligtige indkomst i de to måneder og dermed få 0-skat i de måneder? (Er klar over at der skal betales arbejdsmarkedsbidrag)

Er der noget af dette jeg skal have klaret inden den 31.12.2011 eller er det fint nok at lave kontoen i januar 2012 og sætte pengene ind der? Jeg vil selvfølgelig med det samme ændre min forskudsregistrering for næste år, så lønkontoret kan køre med det nye frikort. Hvor lang tid går der med sådan noget, kan man udskrive et skattekort med det samme på deres hjemmeside og give til lønbogholderiet?

På forhånd tak fra ham med lidt sommerfugle i maven, men den gode slags :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:34

Hej.

Ja...altid 250 tkr. af din nettoløn.

Frem til medio maj 2012.

Dit skattekort bliver sendt elektronisk til din arbejdsgiver. Der går højst et par dage.

MvH

Peter

Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:11

Ok, tusind tak for svaret, så skulle det jo nok kunne nås at blive klar :-)

Godt nytår!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)