Godaften amino'er, |
En anden mulighed er selvfølgelig, at lave landingpages.
Men min udfordring ligger nok mest i prioriteringen af disse.
Godaften amino'er, |
En anden mulighed er selvfølgelig, at lave landingpages. |
Du skal tænke over hvad det er du gerne vil? Hvis den tekst du placere på din egen blog gør mere nytte, end den du placere på et linkkatalog (her går jeg ud fra at du mener artikeldatabase?), så er det vel at foretrække? Min mening er at alt tekst man smider ud, skal være i højt kvalitet, uanset om det er til ens egen blog, eller om det er til en artikeldatabase. Nu ejer jeg jo selv en artikeldatabase (GooN.dk), og jeg vil da til enhver acceptere artikler af god kvalitet, hvad enten det er SEO-optimeret eller ej. Mit råd: Det vil være mest optimalt at placere teksten på din egen blog, med mindre du vil lave linkbuilding. Linkbuilding handler jo om at skaffe sig eksterne links, der føre til din egen side, hvilket i nogle tilfælde kan øge placeringen af pladserne på Google, alt efter værdien af det indgående link. Du skal simpelthen finde ud af hvad du vil, vil du have backlinks, eller vil du levere indhold på din egen side? Du kan jo også gøre begge dele. (Her snakker jeg ikke DC). Med Venlig Hilsen |
Hunderacer - 550 forskellige hunderacer
Hmm det gjorde jo ikke just min problemstilling mindre :) Umiddelbart kan jeg godt lide ideen om, at jeg har diverse guides mm. liggende på min egen side. Således kan folk besøge siden, hvis de vil have den information. Det giver også troværdighed i forhold til "ekspertviden". Men så begynder jeg at blive i tvivl om værdien af linkkataloger i forhold til.. Jeg er klar over værdien af backlinks, men i forhold til de andre muligheder, der forvirrer jeg nok mere mig selv (givetvis grundet min begrænsede seo-erfaring). Ønsket er under alle omstændigheder, at jeg gerne vil have noget trafik til min side, som gerne skal ende ud i nogle salg. |
Hej Jacob Har du fået produceret artiklerne m.m. allerede eller er det noget du planlægger at gøre? Nu nævner du selv at det er guides m.m. Det vil jo kunne skabe rigtig god værdi for dine besøgende, især hvis de har høj kvalitet. I såfald ville jeg nok bruge dem på din egen side. Men er det af mere generel karakter, så kan du jo bruge dem til at tilføje forskellige steder på nettet, for at skaffe dig selv nogle gode backlinks, så du forbedrer dine placeringer i søgemaskinerne, og ad den vej, få mange flere besøgende til din hjemmeside. Men det er jo lidt som hønen og ægget. Du er nødt til at have en del godt indhold på din egen hjemmeside, som guf både til søgemaskinerne og brugerne. Men der kommer ikke ret mange brugere af sig selv, hvis ikke du har gode placeringer i Google. Her er backlinks jo en af de absolut vigtigste ting for at ranke godt i søgemaskinerne. Så hvis du har en stor bunke indhold, ville jeg nok vælge at bruge indholdet flere steder. Dels på din egen hjemmeside, men så også på flere artikeldatabaser m.m. Her kan du med fordel bruge goon.dk samt min egen artikeldatabase og flere andre. |
Venlig hilsen, Steffen Gregersen
Fundraiser og ejer i Aktiv Fundraising ApS
Jeg har produceret en 4-5 artikler efterhånden. Vil mene, at de er af god kvalitet og interessante for mine læsere. Samtidig er mit søgeord brugt i et fornuftigt omfang.
Fik tænkt lidt videre i løbet af dagen. Tænker jeg vil kigge på mulighederne for, at udsende guiden via et nyhedsbrev med henblik på, at kunne skabe salg den vej (det ville falde naturligt sammen med mine kommende koncepter og indholdet i guiden). Er mailchimp okay at bruge til det?
Super, tak :-) Vil løbende sætte indholdet op og få lidt backlinks (som jeg forstår det, så er det vigtigt med kontinuerlighed). |
Giver artikeldatabase noget godt for ens sites?? |
jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt
Ja, Mailchimp er et rigtig godt nyhedsbrevs system. Og fin idé at have specielt indhold til nyhedsbrevet også. Du kan jo så vælge at smide indholdet på din hjemmeside bagefter, så du langsigtet også kan tiltrække besøgende via Google på materialet. Vær dog opmærksom på om der i dit nyhedsbrev system, bliver lavet en online version, som er indekseret af Google. Bare så du indgår problemer med duplicate content. Til Nesuz: Jeg er dog ingen ekspert på området !! Så få altid kvalificeret rådgivning hvis du har behov for det, men dette er mine egne erfaringer og det som jeg har fået gode resultater med. |
Venlig hilsen, Steffen Gregersen
Fundraiser og ejer i Aktiv Fundraising ApS