OK - dette er ikke et decideret iværksætterspørgsmål, men med mængden af IT-kyndige herinde, kan det være jeg er heldig. Jeg søger en pen/håndholdt dims, som jeg kan scanne linjer af tekst med. Pennen skal kunne gennem den scannede tekst og - selvfølgelig - kunne overføre til computer. I årevis har jeg brugt C-pen. Deres gamle model kunne præcis det, jeg havde brug for, men så skiftede operativsystemerne, så nu duer den - dvs overførselsprogrammet - ikke længere. Og det supporteres heller ikke længere. At starte programmet i kompatibilitets-mode med fx W95 virker ikke :-( Så har jeg købt deres nye model, som virker fint, blot kræver den en tændt computer ved siden af, da teksten overføres direkte via bluetooth. Det er blot ikke det optimale set-up for mit vedkommende. Der skule vel ikke være en derude, som kender til en pen, der kan opfylde mine hede ønsker: Scanne en tekstlinje, tekstgenkende den OG gemme den i egen fil? /Marianne |
Hej Marianne
Jeg bruger min iPhone og notesprogrammet Evernote. Jeg havde en håndholdt scanner på et tidspunkt (PDF pen), men det var bare endnu en gadget jeg skulle have med mig. Telefonen har jeg altid.
Jeg tager et billede af det jeg skal huske og uploader til Evernote. Der bliver det automatisk scannet så jeg kan søge i det senere. Og data har jeg adgang til overalt.
- Søren