Hej gruppe, min bror og jeg har lavet en opfindelse, og vi ved et er et guldkorn, og vi vil gerne have denne "ting" søsat hurtigt. Imidlertid er der en lille tvist i forbindelse med hvordan pengene i firmaet skal bruges. Vi har hver især indsat samme beløb på firmaets konto, jeg er af den opfattelse af de penge der står på kontoen ikke skal bruges på telefonregninger, computere, dæk til bilen, osv, altså kun til faktiske udgifter, og kun her i starten. Vi har ingen indtægter endnu, så jeg synes ikke firmaet skal betale disse regninger. Som jeg har sagt til min bror" det koster lidt på den privare konto" her i starten. Min bror er af den opfattelse at det skal ind over firmaets konto for at udnytte skattefordelen. Vi har diskuteret dette og er blevet en kende uenige. Har i nogle gode idéer, hvem af os vil i give ret????
|
Sandra Wendel:Har i nogle gode idéer, hvem af os vil i give ret????
Jeg vil give jer begge ret. Først og fremmest er det dumt ikke at tage de fradrag man kan kan. Det koster at starte virksomhed og ingen takker jeg for ikke at tage de fradrag, som I er berettiget til.
Omvendt synes jeg også at den påpasselighed med pengene som du signalerer er en god ting at have i baghovedet. Tænk over hvilke udgifter I har og om de nu er nødvendige. Der er jo intet til hindrer for at I selv betaler tlf. i starten og blot bogfører telefonudgiften ind i regnskabet som et tilgodehavende. På den måde har I regnskab med hvem som har betalt hvad og samtidig opnår I fradrag for udgiften.
/Henrik