Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Donænenavn med varemærke

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Aminoer.

Jeg har fundet en hjemmeside, hvor jeg er lidt i tvivl om, hvad reglerne egentlig er i forhold til dette.

Jeg har hørt at man ikke må bruge et domænenavn, hvis andre varemærker indgår i domænet.

Hvad gør sig så gældende for : www.jeghaderthansen.dk ( Jeg hader Thansen )

.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 03:11

den person der har hjemmesiden må passe på med hvad den skriver der er ytringsfrihed i danmark men du kan sagtens blive dømt for at bagtale folk

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 03:54

Så vidt jeg forstår er det en ret dum ide at bruge et varemærke i sin URL. For det første er det kun en svag SEO-fordel at gøre det, men for det andet kan varemærkets retmæssige ejere formentlig uden problemer give dig problemer senere hen. Især hvis du prøver at bruge deres navn til at tjene penge med.

Jeg ville ikke anbefale det.

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 10:23

Kan Thansen kræve at få ejerskabet af domænet?

Hvorfor har de ikke gjort det, hvis de kan ?

.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 10:27

Jonathan Hansen:

Hvorfor skulle de? Hvor skulle grænsen gå? Hvad med de 1000 andre domænenavne som inkluderer ordet Thansen, skulle de også tage ejerskab over dem? Det er jo en skrue uden ende. :)

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 03:27

Martin :

Jonathan Hansen:

Hvorfor skulle de? Hvor skulle grænsen gå? Hvad med de 1000 andre domænenavne som inkluderer ordet Thansen, skulle de også tage ejerskab over dem? Det er jo en skrue uden ende. :)

Jeg tror bestemt at thansen kunne gå rettens vej til at få lukket eller overtage ejerskab af de domæner. Jeg er ikke 100% men det er hvad jeg har læst bla.a ifht .com domæner, og da .dk domæner er endnu strengere kan jeg ikke forestille mig andet.

At mange firmaer ser i gennem fingre med det, og måske anser det som en slags reklame er jo en helt anden historie. Der findes jo milliarder af iphonexxx sider, og det er jo principielt et apple varemærke. Jeg går udfra at de lader de fleste være på grund af reklameværdien eller lignende.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 03:49

rkiingenhindring.dk .

Hvis et dk domæne krænker dit varemærke, kan du få det overdraget via en klagesag hos DK Hostmaster. Det er bare ikke alle virksomheder der gør brug af muligheden.

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 574
Fra  SB Group Skrevet kl. 06:04

Få 3 måneders gratis hosting -> UnoEuro Rabatkode

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)