Hej Aminoer :-) Jeg har haft "business administration and servicemanagement" på CBS , men er faldet lidt fra den, fordi det måske skræmmer mig, at det er en engelsk uddannelse, men hvor svært er det egentlig, at tage en engelsk bachelor uddannelse? Mit spørgsmål er: Hvordan er jobmulighederne når man har en bachelor eller en erhvervsakademi uddannelse med topup selvfølgelig - ser virksomhederne "ned" på erhvervsakademi uddanelser med topup? |
Uddannelsesretning - Bachelor vs erhvervsakademiuddannelse
- 1
Det er endvidere et stort plus, at du har taget en uddannelse på engelsk, da det i mange virksomheder mener, at du har lidt mere hår på brystet og desuden vil du også være nødt til at læse pensum på engelsk i de andre universitetsuddannelser, så det er nok ikke markant sværere. Det er selvfølgelig klart, at det hele også handler om, hvordan dit faglige niveau er og hvad du vil bruge uddannelserne til. Hvis du ikke er så boglig stærk, vil jeg foreslå en akademiuddannelse også, fordi de tit tager sig lidt mere af deres studerende, så det reelt bare bliver en udvidet HHX, mens man er mere på egen hånd, når man f.eks. læser økonomi. Med hensyn til at starte virksomhed, så er der mange der går igang mens de læser. Det er ofte man får interesse for noget og så er det bare at komme igang. Derudover er det sådan, at man på uddannelserne ofte møder andre, der har samme interesse. |
Jeg har ikke så meget at sige i forhold til hvilken uddannelse du skal vælge, men i forhold til at vælge en engelsksproget uddannelse, så vil jeg erklære mig enig med Morten. Langt de fleste uddannelser består primært af engelsksproget pensum, men så med danske forelæsere. Somme tider synes jeg endda det kan være en smule forvirrende at nogle danske forelæsere bruger danske fagudtryk, mens dem man læser i sine bøger er engelske, så hvis ikke du er helt vildt elendig til engelsk så synes jeg bare du skal klø på :) man vender sig hurtigt til at begå sig på engelsk, selv hvis ens niveau fra tidligere uddannelse ikke var specielt godt. Held og lykke med valget og den kommende uddannelse :) |
Full-service webburea: WebPilots.dk
Hej Michael og Randi. Tak for rigtig gode svar. For mig, virker det lidt som om, man ikke har så meget med marketing at gøre på de uddannelser der findes på CBS, men det kan godt være jeg tager fejl?? Jeg har brug for mere udfordring end blto en slags overbygelse af HHX, så nu er der fra min side, ikke tvivl om at det skal være en bachelor på cbs. Så skal jeg bare lige have fundet modet frem, til den engelske uddannelse :-) |