Hej alle sammen Jeg er ved at starte en enkeltmandsvirksomhed op med import af mobiltilbehør uden for EU som skal sælges i Danmark. Derfor ønsker jeg nogle råd fra jer så jeg får en god start... Mest mht. skat, moms og regnskab. Det første spørgsmål jeg har er, hvad det næste træk jeg skal tage, nu her mens jeg venter på registrering og mit CVR nummer fra EOGS. Jeg skal vel udvide min selvangivelse til min virksomhed, hvordan gøre jeg det? er der ellers noget andet jeg skal og kan gøre mens jeg venter? Det andet spørgsmål er hvilken virksomhedsordning jeg skal vælge, til at starte med. Jeg regner med at virksomheden bliver et bi job ved siden af et fuldtidsstilling jeg har. Det tredje spørgsmål er hvad gøre et enkeltmandsvirksomhed sidst på året mht. til skat, skal skat have mit årets regnskab eller skal jeg skrive i selvangivelsen mine forhåbentlig grønne tal, som der skal betales skat af. Hvordan skal man forholde sig, hvis man tager pengene ud af virksomheden til privat brug. Skal man betale skatten med det samme, eller vente til slutningen af året? Moms ved jeg skal indberettes hvert kvartal som ny virksomhed, skal de både have købs moms og salgs moms? Er der nogle bestemte regler mht. moms når mine leverandør er udenfor EU? Det var nok det af spørgsmål for denne gang. Håber der er nogle venlige sjæle, som har været samme tur som jeg nu er i gang med, som ville give en hånd med råd og hjælp :) Smil Kenan |
hjælp og råd til start af nyt enkeltmandsvirksomhed.
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)