Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg vil gerne sende flere nyhedsbreve

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Smukke Faaborg
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 279
Fra  Aquatex Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino

Nu må jeg have din hjælp. Hvert nytår de seneste mindst 3-4 år har jeg bestemt mig for at skulle sende et nyhedsbrev om ugen - fordelt på flere kundesegmenter, men jeg får aldrig tid til det.

Forhindringerne er:

1. Min egen mangel på vedholdenhed
2. Tiden det tager at skrive teksten
3. Tid til at finde billeder
4. Tid til opsætning af nyhedsbrevet med billeder og links og SEO
5. Synkronisering af min ZOHO CRM database, med den jeg bruge i WordPress til udsendelsen af nyhedsbrevene
6. Selve udsendelsen - nok det mindste af det
7. Opfølgning kan jeg nok klare - måske også ved hjælp af statistik og Analytics 

Alt i alt tager det mig ca. en dag at lave og sende et nyhedsbrev. Det har jeg ikke tid til.

Jeg har behov for at sende ca. 100 til normalt 600 nyhedsbreve ad gangen - op til 2000 en sjælden gang. 

Vær rar at give mig et input til, hvordan jeg kan få sendt disse nyhedsbreve ud hver uge i 2012. Har du en ide til noget programmering til synkronisering af mine data? Til hjælp til opsætningen af nyhedsbrevene? Så er det nok der, jeg kan komme videre.

Bedste julehilsener

Fra Købenahvn
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 12:25

Umiddelbart lyder det kun som om det er punkt 5 der kan automatiseres? Med mindre du uddyber de andre punkter, vil det være ret svært at hjælpe dig med hvordan du kan forbedre tidsforbruget. Men hvis du ikke har lyst/mulighed for at investere den tid det tager at lave nyhedsbreve, er det så ikke fordi det ikke har høj nok prioritet? Ellers er den bedste løsning ved at oursource den opgave til nogen andre?

Hvilket program bruger du til udsendelse af nyhedsbrevene? Går ud fra du bruger en fast skabelon, så du ikke skal starte fra bunden hver gang? Hvor finder du billeder? Hyr evt. en tekstforfatter hvis du ikke selv har tid til at skrive teksterne?

Danmarks fedeste Macbook sleeves og Covers.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De 4 første forhindringer er jo selvsagt de største.
Jeg er lige begyndt på Mailchimp og synes det er et fantastisk program.
Hvis du batcher dine arbejdsopgaver med udarbejdelse af selve mails kan du sende de enkelte nyhedsbreve på et bestemt tidspunkt.

Ellers kan det godt betale sig at få folk til dette (som så mange ting). 

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 12:35

Du er løbet ind i et ret typisk problem - selv vi, der lever af nyhedsbreve, oplever det samme. :) 

1: Det er nok i virkeligheden den primære udfordring - vores erfaring er, at du skal sætte dig realistiske mål for hvor meget du vil skrive. Lad være med at sigte for højt - dine modtagere er normalt tilfredse, selv når du kun sender én kort artikel eller lignende. Det behøver ikke være stort og gennemført hver gang; ofte forventer dine modtagere mindre end du selv gør.

2: Som skrevet ovenfor: Sæt realistiske mål. Hvis det tager for lang tid at skrive nyhedsbrevet, så kort det ned. 

3: Billeder er ikke altid nødvendige - teksten er jo trods alt det vigtige. Det skal i hvert fald ikke være billedjagten, som holder dig fra at sende ud.

4: Med et system til at håndtere den slags, bør det ikke tage lang tid. Særligt sidstnævnte, SEO, bør systemet klare for dig automatisk, så du ikke skal sidde og tagge links manuelt. 

5: Med mindre du finder et plugin til at løse det, kommer du nok ikke uden om manuelt arbejde her. Hvor krævende er det? Er det noget, som i virkeligheden mentalt er større arbejde end det er i praksis? Alle kender vist de opgaver, som man udskyder igen og igen, men som tager 10 minutter at løse, når man endelig går i gang.

6: Enig, det bør være det mindste af det. 

7: Basal opfølgning bør ikke tage så længe - tag udgangspunkt i statistikker for visninger og klik, og brug det til at finde ud af om du har ramt rigtigt eller forkert. Send 10 - 20 nyhedsbreve, så du har et beslutningsgrundlag, før du nærstuderer statistikken alt for meget. Dine modtagere skal have tid til at vænne sig til dine udsendelser og beslutte sig for, om de vil læse dem eller ej, og du skal have tid til at finde en rytme, en skrivemetode og et indholdsgrundlag, som du kan fortælle ud fra igen og igen.

Fra Smukke Faaborg
Tilmeldt 1. Nov 07
Fra  Aquatex Skrevet kl. 12:36

Tak for dit svar, Anders

Det har topprioritet at sende nyhedsbreve. Jeg kan bare ikke af sætte tiden. Jeg kan skrive nyheden på 1-2 timer. Resten skal automatiseres/outsources.

Teknikken er i orden. Det er ikke problemet. Har skabelon. Har mailprogram med statistik etc.

Fra Smukke Faaborg
Tilmeldt 1. Nov 07
Fra  Aquatex Skrevet kl. 12:46

Hej David

og tak fordi du tog dig tid til at komme med dine gode råd. Jeg har brugt Ubivox indtil for nylig og jeg kan anbefale systemet.

Jeg vil ikke nødvendigvis skrive lange nyhedsbreve - hellere relevante med gode uddybende links.

De kloge hoveder siger, at nyhedsbreve med billeder gør sig bedre. Tydelig grafik med action-knapper er også nødvendig, hvis man ikke bare vil øse informationer ud, men også have handling. Det tager tid at sætte op.

Et nyhedsbrev - når de har håbet sig op med tiden - består måske af 4 nyheder. Det er for meget ved jeg godt. Men fordi der går for længe imellem, tager det for lang tid at lave. Der er også en mental spærring. Klart. Det kræver ro og tid. Som oftest er det nødvendigt at få taget nogle billeder,. billedbehandling, beskæring etc.

Med hensyn til at sende færre nyhedsbreve skal du lige bemærke, at jeg har flere kundesegmenter, som skal have forskellige informationer. Dvs. et segment får måske et nyhedsbrev en gang om måneden.

Ellers har du ansporet mig til at få løst opgaven - der er penge i det Smile

God jul

Fra København
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 223
Fra  Tekstcentralen Skrevet kl. 18:11

Du kunne også overveje at få hjælp af en professionel. Jeg har skrevet bunker af nyhedsbreve for andre og med god effekt. F.eks. kunne du prøve Louise Lamberth herinde fra - hun er en hurtig og omkostningsbevidst tekstforfatter og korrekturlæser.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 836
Skrevet kl. 21:04
5. Check zohoforms.com her finder du et plugin der kan forbinde wp med zoho. Det koster 40 dollars
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:57

Hej Bjarne

Jeg giver selvfølgelig også gerne et tilbud på at løfte ansvaret fra dine skuldre.
Og jeg tager gerne den bøvlede del af arbejdet for dig.
Jeg minder dig endda gerne om, hvornår det er tid, og jeg rykker dig for input.
Når vi har lært hinanden bedre at kende, kan jeg typisk proaktivt komme med forslag til indhold til næste nyhedsbrev.

Og jo - der er penge i at få nyhedsbreve til at konvertere.

God vind.

Venlig hilsen

Hans

Fra Smukke Faaborg
Tilmeldt 1. Nov 07
Fra  Aquatex Skrevet kl. 20:11

Tak for tilbuddet. Jeg vil helst selv skrive indholdet. Det kan ikke lige læres på et øjeblik. Men tak for tilbuddet. Det har jeg noteret mig.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)