Nu stiller affiliate netværket nogle spg. som jeg egentlig ikke lige har nogen spc. erfaring med...
Har du kommentarer - fordele/ulemper til hvad man bør tillade ??
1) Vil du tillade at affiliates markedsfører dit partnerprogram via Google Adwords o.l.? Og er der i så fald nogle restriktioner? Må de f.eks. anvende dit firmanavn?
2) Vil du tillade at affiliates markedsfører dit partnerprogram via Facebook Ads o.l.? Og er der i så fald nogle restriktioner? F.eks. i brugen af billedmateriale?
Hvis du ikke selv kører med Adwords, så vil jeg anbefale dig at tillade det, men at skrive at de ikke må kører på dit navn / brand eller fejlstavelser heraf.
Det samme gælder Facebook. Kører du ikke, så bare lad andre gøre det. Det er markedsføring for dig, hvor du kun betaler 6%.
Det er tilladt at bruge Google Adwords o.l. Restriktioner: Hvis der linkes direkte til annoncørens website, så må annoncørens navn, fejlstavninger eller variationer af dette ikke benyttes som søgeord. Ligeledes må kategorinavne, fejlstavninger eller variationer af disse heller ikke benyttes som søgeord. Eventuelle restriktioner SKAL overholdes for at undgå annullerede transaktioner.
Det er tilladt at bruge Facebook Ads o.l. Restriktioner: Hvis der linkes direkte til annoncørens website, så må annoncørens navn, fejlstavninger eller variationer af dette ikke benyttes som søgeord. Ligeledes må kategorinavne, fejlstavninger eller variationer af disse heller ikke benyttes som søgeord. Eventuelle restriktioner SKAL overholdes for at undgå annullerede transaktioner.
Jeg kører selv Adwords hele tiden - så der skal jeg sige nej ?
( ellers ligger vi og presser hinanden i pris ?? )
facebook kører jeg ikke noget på.
Spørgsmålet er om dit område måske er så småt at du kan overskue at skrive hvilke emner inden for slik folk ikke må annoncerer på? Det er lidt op til dig selv. Man kan se på det på to måder:
1. Ved at både dig og en annoncør har en annonce på ordet slik, så er det jo faktisk din reklame 2 gange i stedet for en, hvilket giver større chance for en ordre.
2. De forhøjer konkurrencen så meget at gennemsnitsordren bliver dyre for dig.
Det er lidt et valg du må tage. Du kan også prøve at tillade det først. Hvis det så bliver for svært at overskue eller du kan se at det ikke kan betale sig, så kan du altid lukke af for det igen.
Du kan evt. skrive reglerne sådan at du skal spørges før der er nogen der laver Adwords for dig.