Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sur kunde har ødelagt mit firmanavn på google

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 29. Aug 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Aminoer

Jeg er havnet i en rigtig træls situation som jeg mangler nogle input til.

Jeg havde i sommers en kunde i min butik, han testede produktet i min butik og kørte hjem med det. Dagen efter kommer han retur med det det er nu defekt (har en lille mislyd) og han vil have pengene tilbage. Jeg afviser venligt at tage produktet retur men tilbyder at få det repereret. Det er sådan lovgivningen er for en fysisk butik.

Desværre bliver kunden rigtig sur og køre hjem og starter en længere tråd på newsgroup der har til formål at sværte mit firma navn til og han ved desvære lidt om google og keywords density så når man nu søger på mit firma navn i google så ligger hans indlæg ganske godt placeret via servicen ezz.dk der indeksere news indlæg.

Det er så irritedende fordi jeg for det første har handlet inden for lovens rammer og ikke gjort noget galt og for det andet så går jeg normalt meget langt for at gøre mine kunder tilfredse, gutten her er så vidt jeg ved den eneste utilfredse kunde jeg har. Jeg fortyder natidligvis at jeg ikke bare gav ham pengene tilbage dengang, men det er jo for sent nu.

Jeg ved ikke rigitg hvad jeg skal gøre nu?

Er det muligt at få ezz siderne rykket længere væk med SEO? Nogen der kan give et tilbud?

Skal jeg prøve at kontakte ejeren af ezz.dk og se om jeg kan "købe" siderne væk?

Er det strafbart det han har gjort?

Skal jeg skifte firma navn? 

Håber i har nogle gode råd :-)

Med venlig hilsen

Allan Bøgild Pedersen
Bogild IT

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 09:17

Hvis jeg stod i din situation, ville jeg først og fremmest kontakte ezz. Du skal ikke "købe" siderne væk, men jeg vil anbefale at du ringer til ezz og forklarer dem, hvordan det hele hænger sammen. De vil muligvis gå med til at fjerne indlæggene, og så er alt jo godt.

Hvis ikke de vil det, så synes jeg du skal kontakte en SEO ekspert her på Amino, og høre om mulighederne for at få siden langt ned i Googles søgeresultater. Vi er så heldige at vi har en masse eksperter på området, og du kan med garanti få et godt tilbud fra flere af dem.

Men start ud med at kontakte ezz - du kan derefter måske kontakte kunden, og høre om mulighederne for at afslutte sagen.

.

Fra Hedensted
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 09:21

Hej

Jeg ved ikke hvad du skal gøre i denne konkrete sag, men dårlig omtale fylder desværre meget mere end positiv omtale på internettet.

Hvis du ellers kører er fornuftig og reel forretnings politik, så er det vigtigt at du ikke lader denne ene kunde ødelægge hele din dag. Prøv at fokusere på noget andet, skaden er sket og som du selv siger, du kan ikke lave den om.

Tror ikke det er strafbart at gøre som din kunde har gjort, det findes jo mange eksempler på sådanne sager.

Her op til jul købte jeg noget på nettet, efter at jeg havde sendt og betalt ordren, faldt jeg over nogle kommentarer inde på Trustpilot, de var alle negative - så jeg var meget spændt. Men varen kom indenfor 3 dage, så det var super service.

Klø på,

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 09:24

Nu har jeg lige læst tråden igennem på ezz, og for mig at se, så vil det indlæg ikke kunne skade dig af nævneværdig grad. Du forsvarer dig fint i tråden og jeg syntes du har gjort som man kunne forvente under de givne omstændigheder. Det er selvfølgeligt surt den ligger der, men omvendt, så ville jeg ikke bruge ret meget tid på det, du skal blot holde dig i en en sober tone på forummet, så skal det nok gå.

Fra København
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 09:27

Det vil helt klart være både det letteste og det billigste at få ejeren af ezz.dk til at fjerne indlægget. Prøv at ring til ham, det er det der plejer at virke bedst.

Hvis det ikke kan lade sig gøre, så er vi flere der kan klare opgaven og det behøver ikke nødvendigvis blive forfærdeligt dyrt. Den service du leder efter hedder i øvrigt online reputation management :-)

Fra Hoyvík
Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 182

Jeg har læst tråden og jeg mener at du er kommet ud af det meget hæderligt ved at være oprigtig. Du er sluppet hæderligt fra det.

Du bør ikke skifte navn - jeg går ud fra du har glade kunder også?

Bogild:
Er det muligt at få ezz siderne rykket længere væk med SEO? Nogen der kan give et tilbud?

Du kan få det sure indlæg til at forsvinde ind på side 2 eller 3 på google ved SEO. Det vil være det bedste løsning.

-chris

Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 09:40
Mon ikke din kunde ejer ezz.dk ?
Mon ikke du kan sagsøg ham for ødelægge din forretning og ære...
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 09:41

Hej,

Som Oxkjær har jeg også læst tråden igennem på ezz og jeg mener heller ikke det er noget du skal bekymre dig om.

Ved søgning på Bøgild IT ligger tråden på side to, og indholdet i debatten synes jeg egentlig udstiller klageren mere end den belaster dig.

Stor hilsen
/Brian 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jobsøges:
Mon ikke du kan sagsøg ham for ødelægge din forretning og ære...

Hej Jobsøges

Da der ikke er givet urigtige oplysninger i den tråd(ezz), så kan der ikke oprettes søgsmål.

Bogild har selv vedgivet forløbet, dog har trådstarter udeladt nogle vigtige detaljer, og det kan man så argumenterer for at skulle kunne få slettet tråden.

Men da Bogild har valgt at deltage, har han også accepteret tråden, og derved kan der desværre ikke gøres noget.

/Kenneth

ps. synes trådstarter her står som en tålmodig person, der hjælper kunder, og overholder købeloven.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 10:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 8 person

Hej Allan,

Som de andre er inde på, så kommer du ganske godt ud af den debattråd på Ezz.dk.

Men det er stadig ikke rart at have sådan en negativ overskrift præsenteret et par gange, når man søger på dit firmanavn (uden ø i). (Jeg undlader at skrive det igen, da denne tråd også allerede har en fornuftig placering i Google på dit navn..).

Men før du hiver pengepungen op af lommen og betaler en af mine konkullegaer en masse penge for noget Reputation Management, så gør lige nogle simple ting selv:

Sørg for at få oprettet en stribe profiler rundt om med dit firmanavn i.

Du er allerede på Facebook, og det er en start.

Men sørg nu også for at få en Amino Bizz-profil herinde, opret dig på Twitter, Google+ osv. Alle de sociale netværk m.m., hvor du kan oprette en firmaprofil også. Alle den slags sider har potentiale til at komme højt op på søgeresultaterne.

Giv den også lidt gas på linkkataloger og lign. Steder, hvor du kan oprette en side med dit firmanavn som overskrift.

Pust støvet af din blog. Skriv et indlæg med dit firmanavn som overskrift og fortæl læserne, at du nu har en butik. (og link også fra bloggen til nogle af dine nyoprettede profiler).

På den måde kan du få opbygget nogle ressourcer derude, som du har kontrol over, og som alle har potentiale til at overhale den negative omtale.

Selv hvis det ikke virker tilstrækkeligt godt, så har du i hvert fald sørget for, at evt. efterfølgende hjælp bliver billigere og mere effektiv for dig.

Held og lykke med det.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)