Hej kære Aminoer Jeg er havnet i en rigtig træls situation som jeg mangler nogle input til. Jeg havde i sommers en kunde i min butik, han testede produktet i min butik og kørte hjem med det. Dagen efter kommer han retur med det det er nu defekt (har en lille mislyd) og han vil have pengene tilbage. Jeg afviser venligt at tage produktet retur men tilbyder at få det repereret. Det er sådan lovgivningen er for en fysisk butik. Desværre bliver kunden rigtig sur og køre hjem og starter en længere tråd på newsgroup der har til formål at sværte mit firma navn til og han ved desvære lidt om google og keywords density så når man nu søger på mit firma navn i google så ligger hans indlæg ganske godt placeret via servicen ezz.dk der indeksere news indlæg. Det er så irritedende fordi jeg for det første har handlet inden for lovens rammer og ikke gjort noget galt og for det andet så går jeg normalt meget langt for at gøre mine kunder tilfredse, gutten her er så vidt jeg ved den eneste utilfredse kunde jeg har. Jeg fortyder natidligvis at jeg ikke bare gav ham pengene tilbage dengang, men det er jo for sent nu. Jeg ved ikke rigitg hvad jeg skal gøre nu? Er det muligt at få ezz siderne rykket længere væk med SEO? Nogen der kan give et tilbud? Skal jeg prøve at kontakte ejeren af ezz.dk og se om jeg kan "købe" siderne væk? Er det strafbart det han har gjort? Skal jeg skifte firma navn? Håber i har nogle gode råd :-) Med venlig hilsen Allan Bøgild Pedersen |
Hvis jeg stod i din situation, ville jeg først og fremmest kontakte ezz. Du skal ikke "købe" siderne væk, men jeg vil anbefale at du ringer til ezz og forklarer dem, hvordan det hele hænger sammen. De vil muligvis gå med til at fjerne indlæggene, og så er alt jo godt.
Hvis ikke de vil det, så synes jeg du skal kontakte en SEO ekspert her på Amino, og høre om mulighederne for at få siden langt ned i Googles søgeresultater. Vi er så heldige at vi har en masse eksperter på området, og du kan med garanti få et godt tilbud fra flere af dem.
Men start ud med at kontakte ezz - du kan derefter måske kontakte kunden, og høre om mulighederne for at afslutte sagen.