Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO For rookies?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er godt igang med min hjemmeside, og lærer hele tiden lidt nyt. nu er tiden så kommet til SEO. Et begreb som var mig helt ubekendt for 5 dage siden. Jeg har læst og læst, og er nu rimelig godt inde hvad det handler om, og om hvor utroligt vigtigt det er.. Jeg kan se der er en del virksomheder der tilbyder deres hjælp. Men ideen med mit projekt er at holde omkostninger så lavt som muligt indtil det er oppe at kører.

Spørgsmål: Kan jeg selv lave SEO og hvordan? Er der nogle ting jeg bør være opmærksom på, når jeg nu er i gang med hjemmesiden? Altså vedrørende SEO.

Moving-u.dk, flytning til udlandet, billig udenlandsflytning, flytte til udlandet.

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 15:18

Meta tags
Linkbuilding
Sociale medier
SEO venlige tekster

Der meget! Men hvis du vil lave lav selv SEO vil jeg anbefale Thomas Rosenstands bog SEO-LEX det er guld!

- Alexander Baandrup Larsen 

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 15:18

Du bør især være opmærksom på duplicate content indtil du får alle reglerne på plads.

Brug denne til at holde lidt styr på det i starten.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1754
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 15:20

Ja det kan du sagtens, men det tager meget lang tid at lære i dybden.

SEO kræver ikke nogen specielle forudsætninger andet, end masser af tid til at læse og afprøve.
Har du en overordnet forståelse af HTML tags og kan du selv redigere i dit website, så er det bare at et spørgsmål om du har tiden til det og lysten.

Det er et meget bredt område, at komme i gang med. Jeg vil anbefale, at du i første omgang bruger din tid på at læse om "onsite seo" altså alt det man laver direkte på sitet.

Har du det på plads, er udgangspunktet for at komme videre rigtig godt.

Googles egen begynderguide, er en udemærket hjælp på det punkt.
http://static.googleusercontent.com/external_content/untrusted_dlcp/www.google.dk/da/dk/intl/da/webmasters/docs/search-engine-optimization-starter-guide-da.pdf

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Fredericia
Tilmeldt 30. Nov 11
Skrevet kl. 15:37

Jeg er desværre ret blank hvad ang. Htlm. osv. Så det er lidt af en udfordring. Jeg har lige læst en blog som siger at den normale SEO metode ikke dur mere, men at man skal fokusere på brugeren, frem for algoritmen på søgemaskinerne. . Det lyder smart aner bare ikke hvad det betyder...Embarrassed

Moving-u.dk, flytning til udlandet, billig udenlandsflytning, flytte til udlandet.

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 15:44

Roal Limkilde:
Jeg er desværre ret blank hvad ang. Htlm. osv. Så det er lidt af en udfordring. Jeg har lige læst en blog som siger at den normale SEO metode ikke dur mere, men at man skal fokusere på brugeren, frem for algoritmen på søgemaskinerne. . Det lyder smart aner bare ikke hvad det betyder...Embarrassed

Tror det der omtales er at du kan optimere dine søgeord så meget du vil, men du opnår ofte ikke top rangeringer med mindre du kan skaffe en masse gode backlinks (altså sider der linker til din side)

Det er en del af den algoritme som Google bruger til at bestemme din placering, det ville jo være en jungle hvis det bare handlede om at bruge et ord mest.

Du kan bruge nogle af disse steder til at få backlinks:

EzineArticles

GoArticles

Squidoo

TypePad

Wordpress.com

Blogger.com

og mange andre steder.

Held og lykke med det!

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 15:45

Det er sikker Demibs indlæg du har læst.

Jeg er meget enig med betragtningerne.

Med google algoritmen menes, at man optimere ud fra et forsøg på at gøre google glad. DVS du laver alt på dit website ud fra de retningslinjer og triks der påvirker din rangering (dit resultat i google)

Optimere du ud fra brugeren, så laver du dit website på en sådan måde, at det er let for brugeren at finde rundt og let at finde ekstra informationer på f.eks wikipedia.org.
Du ser altså dit site med brugerens øjne når du designer og tænker ikke så meget på om det er smartes at have en stor overskrift med specielt udvalgte ord i.

Men det er IKKE korrekt at optimering til algoritmen ikke fungere mere.

Det bedste er en kombination.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Fredericia
Tilmeldt 30. Nov 11
Skrevet kl. 15:54

Jonas, det lyder meget fornuftigt, men en kombination. Det virker som en god ide at kombinere mellem noget som virker nu og noget som sandsynligvis virker i "fremtiden".

men hvor begynder jeg?  Jeg har tid og tålmodighed i spandevis...

Fra Kalundborg
Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 283
Fra  Mkkostvejledning Skrevet kl. 16:13
Jeg er selv ny og tillader mig lige at følge lidt med her. Hvad vil det koste plus/minus hvis man skulle have hjælp til det SEO ???
Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 16:20

Hvis du tager udgangspunkt i at lave et website der overholder googles egne retningslinjer ( dem i guiden) og bagefter ser på dit site med brugernes øjne, så er du godt i gang.

Den anden måde, er at tage udgangspunkt i sitets design og brugervenlighed samt de tekster og billeder du har, for bagefter at tilrette med seo.

Kombinationen vil altid være der.

Google ser på websitet ud fra begge betragtninger via statistikken for dit site.

Hvis du optimere og skaber et site, der kun er lavet for at gøre google glad, kan du ende op med et site, der ser mindre heldigt ud og det vil muligvis få en del brugere til at forlade dit site hurtigt igen. Det ser google i din statistik og anvender til at give dig en mindre god placering.

Det omvendte er også tilfældet. Et totalt uoptimeret site, kan godt få gode placeringer, hvis der f.eks er en meget stor aktivitet omkring sitet på de sociale medier, ja eller bare via offline marketing, der vil dit site få mange direkte besøgende f.eks via visitkort, det tager google også med i betragtning.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)