Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for online spil i USA - facebook/gambling

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 85
Fra  Bitfabrikken.dk / Freelance Skrevet kl. 05:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino'er :) Jeg kunne godt bruge lidt jura-råd ang. et projekt jeg skal have sat i søen, eller bare kommentarer eller lign. fra folk der måske har rodet med lignende områder. Det er et kæmpe område og vildt uoverskueligt, sikkert også for en professionel.. Så jeg vil blive glad bare jeg kan få lidt input/kommentarer/feedback :)

Jeg har lavet et spil, som jeg overvejer at lancere og køre på en lidt anderledes måde, end hvad jeg oprindeligt havde tænkt mig. I stedet for at henvende sig til det danske marked, skal det henvende sig til det amerikanske.

Spillet er et slags jackpot/enarmet tyveknægt spil, som kører gennem Facebook. Det vil være gratis at spille efter standard Zynga model: X antal træk gratis / time, betal med facebook credits for at få flere træk (og dermed større vinderchancer). Der vil være en hovedpræmie, som alle og enhver der spiller har chance for at vinde, f.eks. en ipad eller lign., og mindre præmier der belønner langtidsspillere. Hvis ingen har landet på de 3 ens det kræves for at udløse hovedgevinsten inden en bestemt dato, vinder den der har højest highscore (sansynligvis den der har proppet flest facebook credits i spillet).

Planen er at jeg vil tilbyde det for amerikanske spillere, da jeg på den måde kan udlodde præmier (ipads m.v.) som jeg køber direkte på amazon.com/apple.com og kan sende direkte til vinderen. Med andre ord: Mindre præmieudgifter for mig, og et langt større publikum/marked til spillet end fx. "lille" Danmark.

Så kommer mine spørgsmål så - jeg aner intet om hvad der er tilladt mht. dette i USA, så kunne virkelig godt bruge lidt råd og kommentarer. Der er lidt en jungle må man sige, og fyldt med gråzoner, så vidt jeg kan forstå.

1) Kan jeg trække "moms" på præmier, altså state tax eller hvad det hedder fra, her i Danmark, i mit eget firma? Det er jo en udgift i mit firma til præmier, kan man sige. Er der andet i den forbindelse der også kan trækkes fra, og ting jeg skal være opmærksom på?

2) Hvis spillet kommer til at gå godt, vil jeg have en del facebook credits jeg skal indløse for rigtige penge hos facebook. Her tager facebook 30% af kagen. Det er helt fint. Herefter udbetales de til mit firma, sansynligvis via Paypal, eller måske sender de en check. Er der noget med, at når indtægten stammer fra udlandet, at der så gælder andre skatteregler? 

3) Da det jo er i USA spillet bliver spillet, men i praksis bliver hosted i Danmark, og udbydes af mit firma (dansk), så gælder der måske også danske regler og love? Så måske kan jeg risikere at få Danske Spil på nakken? 

4) Er der i USA også regler som f.eks. Danske Spil er underlagt, hvor der skal udbetales min. 80% af de credits man spiller for, eller gælder der helt specielle regler når der snakkes om kunstige penge/credits? 

5) Igen da det er i USA, er jeg nok nødt til at have en kæmpe disclaimer/advokattekst hvor jeg fraskriver mig en masse ansvar. F.eks. at man ikke må spille spillet mens man kite-surfer. Hvad kan folk anbefale ifbm. forfatning af denne dislaimer/eula - er det noget jeg kan slippe af sted med at kopiere fra andre lignende spil og omskrive til mig eget, og herefter få en e-jura-kyndig til at læse det igennem? Eller skal jeg hyre en ejura-kyndig advokat i Danmark el. USA og få det skrevet helt skræddersyet til mit spil?

6)  Planen er jo at hovedpræmie udløses ved tre ens af en bestemt slags. Jeg er ikke den store sansynligheds-haj, men der er 24 felter på hvert hjul, og tre hjul. Hvert hjul har kun ét af det ikon som kan udløse hovedpræmien. P.t. er spillet helt vilkårligt, så i teorien kan første spiller løbe med hovedpræmien. Skal jeg programmere nogen begrænsninger ind her, som f.eks. at man ikke kan lande på disse tre ens og vinde hovedpræmien, med mindre man har spillet x antal minutter eller lignende? Og er det lovligt ifht. de gældende love/regler?

Dan Kronholm, Bitfabrikken - udvikling af spil, apps og web-ting.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 07:18

Dan Kronholm:
6)  Planen er jo at hovedpræmie udløses ved tre ens af en bestemt slags. Jeg er ikke den store sansynligheds-haj, men der er 24 felter på hvert hjul, og tre hjul. Hvert hjul har kun ét af det ikon som kan udløse hovedpræmien. P.t. er spillet helt vilkårligt, så i teorien kan første spiller løbe med hovedpræmien. Skal jeg programmere nogen begrænsninger ind her, som f.eks. at man ikke kan lande på disse tre ens og vinde hovedpræmien, med mindre man har spillet x antal minutter eller lignende? Og er det lovligt ifht. de gældende love/regler?

Hvis du gør det så skal du da give besked om det. Det andet vil jeg se som svindel. Hvis du laver en konkurrence med tilfældighedsprincip så skal der ikke være nogle begrænsninger for så er det jo ikke tilfældigt mere.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Randers
Tilmeldt 11. Nov 10
Fra  Bitfabrikken.dk / Freelance Skrevet kl. 07:25

Det er klart, jeg ville skrive det med store bogstaver - ligesom hvis det var 100% tilfældighed, ville jeg endda markedsføre det sådan, hvis det var muligt.

Jeg vil bare vide hvordan reglerne er omkring dette - om der er specifikke ting indenfor tilfældighedsfaktorer man skal følge, eller om det står en frit for, så længe man skriver det.

På det danske marked, med Danske Spil, er den eneste regel mht. tilfældighedsspil blot at spillet skal udbetale over 80% af hvad spilleren putter i (så vidt jeg ved!). Alt derudover er frit. En moderne jackpot/enarmet tyveknægt har besluttet hvad den skal lande på de næste 100+ runder, før du overhovedet trykker på spin knappen.

Fra Randers
Tilmeldt 11. Nov 10
Fra  Bitfabrikken.dk / Freelance Skrevet kl. 19:28

Er der ingen der har nogle bud på nogle af mine spørgsmål? :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)