Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mini-lagerhotel med pick and pack

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Sep 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej,

Vi driver en mindre webshop som har 60-100 ordre om måneden. Vi er blevet lidt trætte af at have vores lager stående hjemme ved os selv, og har derfor fundet et opvarmet lager lokale med video overvågning og tyverialarm til en rimelig sum penge, som vi overvejer at leje.

Da lokalet er større end vi har brug for, har vi snakket om, om der evt var andre der ude som var træt af at have deres varelager stående hjemme i stuen, og evt ville "flytte ind" sammen med os.

Vi tænkte at vi kunne stå for:
Vare modtagelse (hverdage 09-17)
Vare pakning/forsendelse (På hverdage indtil kl 17. Søndage er også en mulighed hvis det er brevpost)
Varelager
Fakturering
Returforsendelser

Mht pris, så tænker vi i omegnen af 5-20 kr per ordre (alt efter hvordan ordren skal pakkes) + fragt/porto, som den eneste udgift for dig. Dertil et lille gebyr for at modtage varer og sætte dem på lager.

En anden hensigt vi har med dette, er at få lidt rabat hos Post Danmark på fragt/porto.

En klar fordel for dig ville være at du ville få mere frihed, og du slipper for at have varene liggende derhjemme. Du slipper også for at skulle købe porto og emballage, og forhåbeligt opnår vi en rabat hos Post Danmark.

Lageret vil være beliggende på Sydfyn.

Vores målgruppe er mindre webshops ligesom os selv. Så hvis det har en interesse, så skriv :) For så vil jeg grave lidt mere i det mht fragt- og portopriser, samt evt forsikringer.

Vi har i forvejen en erhversaftale med Post Danmark, men de priser er lavet til vores nuværende behov, og er ikke noget at råbe hurra for... Udover dette, så går vi med ideen om at købe en frankeringsmaskine til vores breve (som vi har en del af).

Vi kunne godt tænke os, at vi var en 3-4 webshops, for at regnestykket passer :-)

Mvh
Emil

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil.
Idéen er super god! Og fedt intiativ. Men vil bare lige gøre opmærksom på nogle af de andre ting I skal tænke over:

• Forsikring
• Hvad hvis der mangler noget fra lageret?
• Afhentning
• Kan kunden selv tilgå lageret?

Derudover er det også et større logistisk arbejde hvis det hele skal køre over jeres post DK aftale. Hvis det kører over flere CVR-numre tror jeg nemlig ikke de vil gøre noget med bedre priser. Så der kræver det at det er igennem jeres aftale, og så at i holder øje med hvor mange pakker der bliver sendt.
Det var bare lidt tanker. En idé kunne måske være at gøre det med folk der kun har 1-2 produkter, så er det noget mere overskueligt nemlig.

Held og lykke med projektet :)

Tilmeldt 2. Sep 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper,

Tak for din feedback.

Jeg tænkte at hvis man nu oprettede en virksomhed (lad os kalde den 1234 Logistics), og så sendte alt derfra, og så skrev ens og andres firma navne i Att feltet i afsender feltet, så ville det jo være det samme CVR nummer man sender fra.

Forsikring er helt sikkert noget der skal undersøges, ellers kunne jeg ende med at stå med et kæmpe ansvar/regning lige pludselig.

Mht at der mangler noget, hvis man tæller alt hvad der kommer ind, og tæller alt der går ud, så burde det jo passe. Har den ide om at have vores eget lagersystem for det hele, så jeg til hver en tid kan printe en liste ud over de ting et firma har liggende.

Så kan man også dagligt eller ugentligt sende en rapport til det pågældende firma. Hvis der så en dag skulle opstå en tvist, så skulle det gerne kunne dokumenteres hvor mange vare firma A har sendt ud af vare G, og hvor mange vare  som Firma A rent faktisk har modtaget af vare G. Er det en fejl fra vores side af, så er der jo kun en vej, og det er op til kasse 1 :) Transport skader o.l. ved modtaget vare skal også dokumenteres på dag 1, så vi ikke ender med aben.

Kunden vil ikke kunne komme til at tilgå lageret alene, men kan til hver en tid kigge ud forbi mens vi er der, eller efter aftale om aftenen.

 

Men, ser frem til at høre fra nogen hvis de har en interesse i det her :) Så kan jeg nemlig endeligt finde nogle fragt og porto priser, samt emballage, og lave det store endelige regnestykke :)

 

EDIT: Fik et tilbud på forsirking imod vandskader, brand og tyveri, så det vil der helt sikkert være på lageret :)

Tilmeldt 2. Sep 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå, har fundet et lager program som jeg vil bruge, som bl.a. giver en nem mulighed for at lave varelager rapporter i pdf/udprint, håndtering af returforsendelser, varemodtagelse og forsendelse af ordre.

Forsikringen er der tjekket op på.

Har copy/pasted Post Danmarks porto/fragt priser som vi kommer til at arbejde med. Mht pakker, så vil jeg først indhente et reelt tilbud når jeg har et overblik over de firmaer som har lyst til at være med.

Maxi brev
Højst 50 g 7,50
Højst 100 g 15,00
Højst 250 g 23,50
Højst 500 g 33,00
Højst 1000 g 43,50
Højst 2000 g 55,00

Stor brev (Max 2cm tykt)
Højst 50 g 7,00
Højst 100 g 14,00
Højst 250 g 22,00
Højst 500 g 31,00
Højst 1000 g 41,00

Pakker, volume (Ingen rabat, l x b x h (i m) x 280 kg)
                Privatpakker                Privatpakker
                uden omdeling            med omdeling
Højst 1 kg  48,00                        60,00
Højst 5 kg  55,00                        67,00
Højst 10 kg  74,00                      86,00
Højst 15 kg  94,00                      106,00
Højst 20 kg  114,00                    126,00
Højst 25 kg  138,00                   158,00
Højst 30 kg  159,00                   179,00
Højst 35 kg  180,00                   200,00
Højst 40 kg  203,00                   223,00
Højst 45 kg  220,00                   240,00

Note: Nu skriver jeg, "jeg", vi er dog 3 personer, så der burde nok stå "vi" noget oftere :)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 4. Dec 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kom du igang ?

Mvh

Rene

Fra Faaborg
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 01:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil. Du kunne også få Rødekro Kurér til det. De har lager og pak/pluk til gode priser. De ligger i Vissenbjerg. De tager gerne imod dine varer. Du skal bare sende den en pakkeliste/følgeseddel, så kommer din pakke frem dagen efter med GLS eller UPS - evt. deres egen bil.

Anders

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)