Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan vælger jeg??

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Kalundborg
Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 283
Fra  Mkkostvejledning Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hel alle !!

Jeg står i den situation at jeg har to ideer jeg leger med mht. intet´netfirma, i starten skal det bare være på hobby plan og så vil jeg se hvor det tager mig hen.

Jeg har to ideer i tankerne,men de ligger meget langt fra hinanden.den ene er mere eller mindre at gå lige til. jeg har lavet brainstormning på iderne,og skriver ned i en bog hvergang der falder nye ideer ind. på den måde håber jeg, jeg får et mere tydeligt svar. har selvfølgelig også undersøgt hvad der findes af sider under hver ide.

er der mon andre her der har været i samme dilemma,og har nogen af jer måske en ide til hvordan jeg mere finder ud af hvad jeg skal vælge??? Føler ikke rigtig jeg kan komme vidre før jeg har den konkrete ide jeg vil følge, hvis i forstår. jeg kan godt mærke, at den ene ide bliver mere tænkt på end den anden,men derfra til at sige DET gør jeg,kan jeg ikke helt...

Så hvad gør jeg??? håber på nogle fine råd
Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1754
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:15

Du kan jo lave en SWOT analyse og se om du kommer tættere på.

Du analysere et fiktivt firma med dig som ejer og hver ide - som firmaets ide grundlag.

S= styrker
W= svagheder
O= muligheder
T= trusler

S
hvilke fordele har din virksomhed, når det er netop ide nr. 1 du går efter. har du f.eks uddannelse indenfor niche området osv.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Kalundborg
Tilmeldt 9. Dec 11
Fra  Mkkostvejledning Skrevet kl. 22:22
Jonas Jørgensen:

S= styrker
W= svagheder
O= muligheder
T= trusler

ok ja det er da en mulighed jeg vil afprøve...

men hvad står S for i svagheder. er det hvilken svagheder jeg har,eller iden har eller??

og med med O? er det muligheder den enkelte ide har mht. brugere,udvukling osv??

T trusler, er det ment ligesom ulemper??

Skal lige være helt med her?
Fra Randers
Tilmeldt 8. Nov 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 22:25

Prøv at ta' et kig her - det giver en rimelig god forklaring, synes jeg :)

Fra Kalundborg
Tilmeldt 9. Dec 11
Fra  Mkkostvejledning Skrevet kl. 22:39
tak har lige læset det,men blev ikke så meget klogere. thihi skal nok læse det igen.
Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1754
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:57

Man køre typisk en sådan analyse på Micro, dvs alt I virksomheden og tæt op af den.

Det er så både dig og dine kundskaber, din fætter under muligheder og konkurrenter under trusler.

Lad os tage et eksempel:

Som iværksætter, er du i begyndelsen formentlig kun dig selv. Her kan det være en stor trussel for din succes, hvis din ide nr 1 er meget afhængig af netop dine kundskaber.
Kan ingen andre fatte hvad du laver, vil du have et enormt problem hvis du bliver syg.
Ingen kan tage over = Svaghed

På den anden side, er det også en styrke, hvis du selv kan lave det meste.

Har du en ide, hvor du ender op med mange trusler og svagheder i forhold til styrker, så skal du have mulighed for at tilføre kapital for at købe dig ud af svaghederne, f.eks et kursus eller konsulent hjælp.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 23:04

Hej

Jeg er lidt i en lignende situation - laver to forskellige ting (ved siden af job), og de to ting ligger langt fra hinanden. Det ene A, er nogenlunde let at gå til, det andet, B, kræver mere kreativitet, langtidsplanlægning osv.

For både A og B er det faldet sådan ud, at jeg har lykkedes med at finde venner at sparre med. Den enkle ide deler jeg nu med en veninde, og efter 1/2 års opstart har vi fået nogenlunde fod på, hvad vi skal gøre fremover. tro mig - der er en del ting at holde øje med ifm start af en netbutik (vi laver ting selv, vi sælger), etablering af kundekreds, finde råmaterialer, markedsføring etc. etc. I dette halve år er 20% af vores tid gået med selve produktet, mens 80% er gået med andet. At det andet var så stor en del, kom bag på os.

Den anden ide, B, kræver betydelig mere ifm produktet. Her er sparringen mere sammensat, men absolut ikke mindre interessant. Jeg kan sagtens overføre erfaring fra A til B, men jeg har også brug for at pusle og udvikle en del mere på B før den evt. er bæredygtig. 

Jeg har erkendt, at jeg har brug for både A og B i mit liv. A kræver 'arme og ben' mens B kræver 'hovede'. 

Forslaget om en swot-analyse er udmærket. Tænk dertil et tidsperspektiv ind. Måske skal du starte med det ene, det mindst usikre, få noget erfaring, og så gå videre til den andet?

held & lykke

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)