Jeg står i den situation at jeg har to ideer jeg leger med mht. intet´netfirma, i starten skal det bare være på hobby plan og så vil jeg se hvor det tager mig hen. Jeg har to ideer i tankerne,men de ligger meget langt fra hinanden.den ene er mere eller mindre at gå lige til. jeg har lavet brainstormning på iderne,og skriver ned i en bog hvergang der falder nye ideer ind. på den måde håber jeg, jeg får et mere tydeligt svar. har selvfølgelig også undersøgt hvad der findes af sider under hver ide. er der mon andre her der har været i samme dilemma,og har nogen af jer måske en ide til hvordan jeg mere finder ud af hvad jeg skal vælge??? Føler ikke rigtig jeg kan komme vidre før jeg har den konkrete ide jeg vil følge, hvis i forstår. jeg kan godt mærke, at den ene ide bliver mere tænkt på end den anden,men derfra til at sige DET gør jeg,kan jeg ikke helt... Så hvad gør jeg??? håber på nogle fine råd |
Du kan jo lave en SWOT analyse og se om du kommer tættere på.
Du analysere et fiktivt firma med dig som ejer og hver ide - som firmaets ide grundlag.
S= styrker
W= svagheder
O= muligheder
T= trusler
S
hvilke fordele har din virksomhed, når det er netop ide nr. 1 du går efter. har du f.eks uddannelse indenfor niche området osv.