Hej Jeg sad lige inde på en hjemmeside, hvor nogle kan se billeder andre kan ikke. Det synes jeg er fint nok, men det er sådan, at de gamle brugere ikke skal betale fordi dengang de oprettede sig var det gratis og se de billeder, men efter de har fået opdateren hjemmesiden, så man skal betale for at se billeder , så skal vi ( f.eks jeg ) betale for at se de billeder, hvor de gamle brugere kan gøre det gratis ! Jeg oprettede så en debat på deres forum , hvor ordet var frit og fik medhold fra flertallet, som så resultere i, at de låster forummet og giver mig mundkurv på over en privatbesked. Jeg synes det er for dårligt og lave den forskelsbehandling. Jeg har i hvert fald ikke tænkt mig og betale for noget på den side , så jeg kan betale for de gamle brugeres vip!! Er det lovligt og gøre den slags forskelsbehandling? |
Hvis det er en privat hjemmeside, så vil jeg bedømme de er i fulde ret til at lade gamle brugere være gratis og nye betalende. Det bruges jo sågar i introduktion af nye ting - vær med fra starten og få 5 gb gratis f.eks. og det er så ikke et krav alle andre senere har.
Samme med fora, de kan jo også udelukke brugere helt som de selv har lyst til og selv sætte deres regler, har egentlig bare ansvar i forhold til injurier og den type ting
Jeg tror med andre ord du må betale hvis du vil se med. Det kan du så brokke dig over, men skal jo gøre det respektfuldt over for sitets regler, og det er jo ikke så let
vh