Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør man når køber fralægger sig ethvert ansvar?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg blev for et par måneder siden kontaktet af en amino, der skulle have hjælp til en tekst. Vi aftalte en pris og jeg gik i gang - og teksten blev rettet til og jeg lavede endda en ekstra version, der kunne bruges i en anden sammenhæng uden beregning.

Kunden virker glad og tilfreds og sender mig sine fakturaoplysninger.

jeg sender en faktura - men han betaler ikke.

I dag sender jeg ham så tredie og sidste rykker før sagen ryger videre i systemet - og får svar tilbage hvor han skriver : XXXXXXX ApS er ikke et gyldigt selskab, og mit navn står ikke på. Kom nu videre

Det er første gang jeg har hørt fra ham siden første faktura blev sendt.

Jeg har talt med en advokat, der mener at jeg kan dokumentere at han har bestilt og modtaget varen - og endda erklæret sig tilfreds med den - og at han derfor uden større problemer kan dømmes til at betale ved retten - men jeg synes egentlig det er lidt absurd - at fordi han åbenbart opgiver fakturaoplysninger, der ikke er gyldige, så mener han, at han ikke skal betale.

Har advokaten ret? Og hvad kan jeg gøre for at sikre mig, at noget lignende ikke sker igen? Det sker jo tit at det netop er nystartede firmaer, der har brug for hjælp - og det er jo ikke altid deres virksomhed er registreret på det tidspunkt, hvor teksten bestilles.

Det skal siges, at der er tale om et mindre beløb, men at jeg umiddelbart har tænkt mig at gennemføre sagen af principielle årsager.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Majbritt Jacobsen:
Har advokaten ret?

Ja Smile og det er givetvis personen selv der hæfter. Der kan også være tale om en lovovertrædelse, men det lader jeg være op til dig selv.

Eksemplet understreger blot at nogle mennesker ikke fatter en meter og tror de kan svindle rundt omkring.

Undersøg om virksomheden er eksisterende via cvr.

Er der ikke en virksomhed, og de vil starte en, så får du personnavn og tjekker op på om info via dgs eller lignende er tilgængeligt og så fakturerer du personen der kan give fakturaen videre til selskabet og få pengene den vej retur.

Køb ren argan olie her

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 11:24

Tak Jan 

Jeg har allerede overdraget sagen til advokaten - vi har aftalt, at han gør, hvad han finder fornuftigt, hvis ikke regningen er betalt efter nytår.

Jeg er bare forundret over at nogen vil gøre sig til svindler for så lille et beløb.

Hvis han nu havde skrevet tilbage, at han ikke havde pengene nu, men at han ville betale den og den dato, så havde der jo ikke været is på koen....men det andet fik mig ikke ligefrem i bedre humør :)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:28

Majbritt Jacobsen:

Tak Jan 

Jeg har allerede overdraget sagen til advokaten - vi har aftalt, at han gør, hvad han finder fornuftigt, hvis ikke regningen er betalt efter nytår.

Jeg er bare forundret over at nogen vil gøre sig til svindler for så lille et beløb.

Selv tak.

Det er rart at se der er nogle der følger op på det og ikke lader dem slippe. Alt for mange ligger og roder med den slags og lader folk slippe og så går de bare videre til den næste de kan snyde, da de som regel er ganske godt bekendt med at beløbene er så små at nogle vælger at afskrive frem for at retsforfølge.

Køb ren argan olie her

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 11:59

Majbritt Jacobsen:

Nogle mennesker vil stjæle med arme og ben for så latterligt et beløb som 3,50 Kr. (har jeg oplevet), så det er desværre ikke så overraskende det, du er ude for. Nogle mennesker er bare uden for "rækkevidde".

Der er også dem, der bevidst kalkulerer med, at beløb under en vis størrelse ikke kan betale sig at gøre en sag ud af, så de forventer at det er risikofrit helt at undlade at betale for bestilte varer under et vist beløb.

Derfor er det rigtig fedt, at du ikke giver op så let.

Hvis teksten er sendt via mail, og efterfølgende er blevet brugt på nettet, må det være forholdvis let for dig at bevise, at du har ophavsretten - og at vedkommende har bestilt og brugt en "vare" uretmæssigt. Hvis det er tilfældet, må der også være tale om en krænkelse af ophavsretten (udover den manglende betaling).

Det kan blive den dyreste tekst, vedkommende nogensinde kommer i nærheden af (sammen med sagsakterne og regningen for sagsomkostningerne + advokatsalær) ;o)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:26

Bakker også op. Du har juridisk en rimelig sag. Personen har bestilt, erklæret sig tilfreds og sendt dig forkerte faktura oplysninger - hvilket kan være svindel - men personen har bestilt og erklæret sig tilfreds og skal betale. Håber din advokat er at typen der holder dine omk lave og når han vinder, jo smider alt på snyderen

pøj pøj

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 16:57

Tusind tak for opbakningen - det er rart at høre, at jeg ikke er alene med den holdning.

Advokaten er meget fair og har lovet, at det værste jeg kan komme ud for bliver en 0-løsning - og det var jo det jeg kom fra, så hellere give tåben et rap over fingrene end nærmest at opfordre ham til at finde andre at snyde.

Teksten er desværre lavet til brug på tryk, så jeg kommer næppe til at finde den på nettet.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)