Jeg har arbejdet med SEO i flere år nu og prøvet en del forskellige tools til at gøre arbejdet med SEO en tand mere effektivt, strømlinet og specielt for at spare tid. Samtidig har jeg også erfaret der er meget forskel på hvor gode og præcise disse tools er.
Bla. har jeg brugt SEO Powersuites RankChecker som egentlig er ret god til at overvåge din placering og SpyGlass til at finde backlinks og overvåge dine konkurrenter. Disse tools har dog en rimelig høj pris på trods af de lige nu har en julekampagne hvor du kan spare op til 75% de næste 3 dage.
Jeg synes det kunne være super fedt hvis nogen SEO'er ville dele ud af deres gode erfaringer med tools (el. browser add-on's) de bruger i hverdagen til alt fra overvågning til analyse-arbejde og evt. hvilken prisklasse de ligger i hvis ikke de er gratis. :)
Jeg bruger primært Analytics, da det er hurtigst for mig og mere værdifuldt med gode besøg end rangeringer. Der kan jeg også hurtigt lave filtre, som viser søgning, som bare indeholder et bestemt ord eller flere.
Ellers kan SEOMoz eller Mozbar også anbefales. De giver et hurtigt indblik i hvordan status nogenlunde er for en side.
Jeg bruger Traffic Travis Pro version til at se mine rankings på Google, og det virker fint. Der kommer jævntligt opdatering til softwaren, så det hele er up to date. Der findes en free version af Traffic Travis.
Udover dette bruger jeg Piwik til analytics på alle mine sites, som giver tonsvis af informationer. Dette er en open source web software og er et godt alternativ til Google Analytics. Sidst men ikke mindst Google Webmaster Central.
- Christoffer
Få det bedste inden for sport, serie og film - Sammenlign TV pakker og find de bedste tv pakke priser her