Hej Aminoer - Jeg håber i kan hjælpe mig! Jeg står i en situation, hvor jeg stærkt overvejer at starte egen konsulent virksomhed, hvor jeg har mulighed for at tilbyde mine evner kombineret med min Master uddannelse. Jeg flytter til sommer til Melbourne for at studere en hel master uddannelse, hvilket betyder at jeg skal være bosiddende i Australien i 1,5-2 år. Mit spørgsmål går så på: Skal jeg starte en konsulent virksomhed i DK, og så blot arbejde "Hjemmefra" i Australien, således at der faktureres til det danske selskab? ELLER: Skal jeg starte virksomheden i Australien, for så evt. at skulle flytte den til DK når jeg, måske, vender tilbage? Er der nogen regler om, at virksomhedens primære drift skal være i det land hvor virksomheden er beliggende, eller vil jeg uden problemer kunne have min daglige drift i Australien, og blot fakturere til det Danske selskab? Håber i forstår mit problem, og kan være behjælpelige. På forhånd tak - Lasse. |
Du skal nok drive den "hjemmefra" fordi som man ser i TV udsendelser fra Australien så må du jo nok ikke arbejde i Australien med dit studie visum. Så får nok ikke lov til at drive den virksomhed der nede.