Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vare udsolgt i webshop - kan kunden klage?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Dec 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Gælder de samme regler for en service som for en fysisk vare? Min vare er jo nærmere en service - men ved ikke, om dette ændrer noget?

Fra Købenahvn
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 13:10

Som udgangspunkt ja, men det afhænger selvfølgelig at omstændighederne. Hvis du uddyber lidt, er det nemmere at være mere præcis.  

Har kunden betalt? 
Har de fået en ordrebræftigelse?
Kan det formodes at kunden forventer der er indgået en aftale? 

Danmarks fedeste Macbook sleeves og Covers.

Tilmeldt 20. Dec 11
Skrevet kl. 13:21

Kunden har betalt og fået ordrebekræftelse. Kunden kunne forventer derfor naturligvis, at der er indgået en aftale. Handelen foregik kl. 20 - og ca. 12 timer efter meldte jeg ud, at der var sket en teknisk fejl samt fremlagde de alternativer, jeg kunne tilbyde hende.

Tilmeldt 20. Dec 11
Skrevet kl. 13:22

Som sagt er varen ikke en fysisk vare, men "en plads" til en event. Hvis jeg solgte alle de pladser, der er solgt for meget ved en fejl, så ville der ikke være plads i lokalet.

Mvh

Marie

Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 13:26

Du kan evt. vælge fremadrettet at dele det op i bestillingsbekræftelse og ordrebekræftelse - hvor du ved ordrebekræftelsen manuelt tager stilling til om der er indgået en ordre.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 17:23

Hej igen.

Hvis vi prøver at vende tanken lidt på hovedet, og ikke ser på hvilke krav der kan stilles over for butikken, men hvilke rettigheder kunden har, kan vi finde dette: http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/levering - Her står der en masse om, at kunden kan hæve handlen i visse tilfælde, men ikke mere end det.

Nu mener jeg jo også at det er sådan, at hvis du i følge dansk ret skal have en erstatning skal du have lidt et tab! - Der for, hvis arrangementet er i tyrkiet, og kunden allerede HAR bestilt flybillet, kan det faktisk kodt være at du skal refundere denne billet, da der her er et klart tab. - Men hæver du handlen, og her regner jeg ikke med at kunden har et tab, så har kunden umådeligt svært ved at få andet end pengene tilbage.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 17:47

MarieP:

Som sagt er varen ikke en fysisk vare, men "en plads" til en event. Hvis jeg solgte alle de pladser, der er solgt for meget ved en fejl, så ville der ikke være plads i lokalet.

Mvh

Marie

Du har gjort det rigtige, og kunden vil ikke kunne få noget ud af at henvende sig nogen steder.

Du har meddelt at hun kan få en anden plads, ønsker hun ikke dette, så sender du pengene retur.

Den er ikke længere Smile

Der vil altid være den type krekilske kunder, lad dem hoppe i havet hvis ikke du kan gøre dem tilfredse.

Den eneste udfordring du kan få, er hvis kunden skaber sig på nettet, men så findes der også løsninger for det.

Køb ren argan olie her

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 17:50

Enig. Marie har gjort alt hvad man kan forlange. - Og ja, der er folk der bare vil være på tværs!

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)