Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vare udsolgt i webshop - kan kunden klage?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Dec 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag,

Jeg har en "webshop", hvor jeg sælger pladser til events - det er derfor ikke en decideret webshop, da der kun er et par events om året og folk køber jo sådan ikke et fysisk produkt, men derimod "en plads" til mine events.

I forbindelse med sidste salg skete der en teknisk fejl således, at der blev solgt for mange typer af et bestemt produkt. Jeg kan ikke bare ignorere dette, da der rent fysisk ikke vil være plads til folk, hvis jeg lader som ingenting og sælger for mange af denne typer pladser.

Jeg har forklaret fejlen og de fleste er forstående, men én har sagt, at vedkommende vil klage til forbrugerstyrelsen ift. mangelfulde varer, hvis jeg holder fast i min beslutning.

Har vedkommende overhovedet en sag? Jeg mener, det er en teknisk og fejl, og allerede dagen efter meldte jeg ud ang. fejlen OG tilbød en anden plads til eventen. Godt nok ikke den, vedkommende ønskede, men som et alternativ. Jeg skrev, at vedkommende kunne vælge denne eller vi kunne lade handlen gå tilbage.

Har I gode råd?

Mvh

Marie

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 12:53

Jeg har svært ved at se at der kan være en sag.

Du må opgive at levere den vare du har solgt. Kunden skal selvfølgelig have HELE det fakturerede beløb tilbage. Kunden kan jo så købe varen et andet sted.

Det er set før, jeg har svært ved at se, hvad der rent faktisk skulle klages over!

Fra Kalundborg
Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 283
Fra  Mkkostvejledning Skrevet kl. 12:54

uah det er nok noget juridisk noget det her.men som jeg læser det, har du meldt ud på siden med det sammen om den tekniske fejl,og sådan en fejl kan jo ske for selv de støreste og etableret virksomheder,så jeg tror egentlig ikke at vedkommende kan gøre ret meget.du har jo gjort dit for at tage hånd om sagen, og melde ud til folk. hvis vedkommende heller ikke har betalt osv endnu tror jeg ikke du skal være nervøs. ellers ville jeg ringe til forbrugerstyrelsen selv og forklare situationen....gem for gud skyld de email du har haft sendt til vedkommende,som dokumentation HVIS der skulle blive mere i sagen...

Fra Købenahvn
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 12:55

Det hele afhænger meget af hvordan købet/aftalen er foretaget.

Som udgangspunkt er annoncering af varer m.m. på internettet et bindende tilbud, dvs. accepteres dette af en kunde er der indgået en aftale. At du så ikke kan leve op til aftalen er således som udgangspunkt dit problem. Men i sidste ende afhænger det meget af hvordan bestillingsprocessen foregår på din webshop. Har kunden betalt? Har du sendt en bekræftigelse ud på købet? Kan kunden, indtil du meddelte andet, have forventet at købet/aftalen var fuldført?

Danmarks fedeste Macbook sleeves og Covers.

Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 12:55

Spændende problemstilling. Jeg har ikke den endegyldige løsning - men vil tro at kunden står dårligt, da der er tale om et tidsbestemt event/ydelse og ikke en fysisk vare. Da det er en species vare kan den ikke genleveres. Forhåbentlig har du taget forbehold for udsolgte varer / ydelser i dine handelsbetingelser. Tilbyd kunden en rabat på næste køb og beklag fejlen - går det ikke må du ud i de juridiske vendinger....

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 12:55

Hej Maria.

Og velkommen til Amino.

Jeg syntes du bare skal tage det helt roligt, ud fra din beskrivelse kan din kunde godt pakke sammen han har ikke en sag med kød på.

Mange gange skal man huske at kunder ofte truer med at anmelde sagen og tit bliver det kun ved truslen, i øvrigt koster det også penge at anmelde en klage hos forbrugerstyrelsen, kan ikke huske det præcise beløb.

Men du har efter bedste evne forsøgt at give kunden et alternativ så er tilsvarende den ydelse han efterspurgte.

Så jeg vil ikke bekymre mig i den sag :-)

Mvh

Frank

Officewarrior.dk  Mens Accessories

Tilmeldt 20. Dec 11
Skrevet kl. 12:56

Det har jeg også. Hun henviste til mangelfulde varer som jeg læste lidt om, men kan intet finde ift. udsolgte varer.

Jeg mener, jeg har tilbudt hende et alternativ eller at lade handlen gå retur. Jeg kan ikke sælge noget, jeg ikke har. Kan jeg?

Jeg ville bare lige høre, da hun sagde, at hun havde tænkt sig at klage, hvis jeg holdte fast i min beslutning.

Mvh

Marie

Tilmeldt 20. Dec 11
Skrevet kl. 12:58

Tak for jeres mange svar! Jeg havde ikke set dem alle før jeg fik skrevet igen :)

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:59

Nu kender jeg ikke din webshop, men har du i dine handelsbetingelser ikke påført at der "Tages forbehold for prisændringer, skrivefejl, tekniske fejl.." ... osv?

I så fald, vil jeg mene at du retsmæssigt kan henvise til disse betingelser, samt fremvise dokumentation for at du har handlet i god tro, ved at forklare fejlen hurtigst muligt, samt at du af naturlige årsager ikke selv var skyld i den tekniske fejl.. Er det en mulighed?

Fra Købenahvn
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 13:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MarieP:
Jeg mener, jeg har tilbudt hende et alternativ eller at lade handlen gå retur. Jeg kan ikke sælge noget, jeg ikke har. Kan jeg?

Du kan godt sælge noget du ikke har, du kan bare ikke levere det. I dit tilfælde har du jo netop solgt noget du ikke har, og har nu problemer med at levere det? Rent juridisk hænger den her på dig, men i praksis er det nok usandsynligt at kunden vil gennemfører hele klage processen.. Jeg ville nok ringe til vedkommende og prøve at finde en løsning. 

Danmarks fedeste Macbook sleeves og Covers.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)