Goddag, Jeg har en "webshop", hvor jeg sælger pladser til events - det er derfor ikke en decideret webshop, da der kun er et par events om året og folk køber jo sådan ikke et fysisk produkt, men derimod "en plads" til mine events. I forbindelse med sidste salg skete der en teknisk fejl således, at der blev solgt for mange typer af et bestemt produkt. Jeg kan ikke bare ignorere dette, da der rent fysisk ikke vil være plads til folk, hvis jeg lader som ingenting og sælger for mange af denne typer pladser. Jeg har forklaret fejlen og de fleste er forstående, men én har sagt, at vedkommende vil klage til forbrugerstyrelsen ift. mangelfulde varer, hvis jeg holder fast i min beslutning. Har vedkommende overhovedet en sag? Jeg mener, det er en teknisk og fejl, og allerede dagen efter meldte jeg ud ang. fejlen OG tilbød en anden plads til eventen. Godt nok ikke den, vedkommende ønskede, men som et alternativ. Jeg skrev, at vedkommende kunne vælge denne eller vi kunne lade handlen gå tilbage. Har I gode råd? Mvh Marie |
Jeg har svært ved at se at der kan være en sag.
Du må opgive at levere den vare du har solgt. Kunden skal selvfølgelig have HELE det fakturerede beløb tilbage. Kunden kan jo så købe varen et andet sted.
Det er set før, jeg har svært ved at se, hvad der rent faktisk skulle klages over!