Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Semi pro videokamera

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Auning
Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 176
Fra  VDL Media - www.SPORT45.dk - www.ALTsport.dk Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en mindre sports webportal og der er vi så småt klar til at lave live streamning af kampe.

Men da jeg ikke er helt tilfreds med det video kamera vi har nu, overvejer jeg at opgradere.

Derfor ønsker jeg lidt gode råd til hvilke semi pro video kameraer der er gode. Hvad har du gode erfaringer med ? Kender du en side hvor de sælger nogle billige/brugte ?  og er det noget jeg skal være opmærksom på ?

Skyd løs ;)

VDL Media driver flere portaler, skal vi hjælpe med at drive din ? kontakt os for mere info. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:28

Jeg bruger et Canon EOS 550D (DSLR), som optager i 1080p-kvalitet. Super fedt kamera. Men tror det vil blive lidt hardcore at få det til at livestreame..

Fra Auning
Tilmeldt 15. Nov 11
Fra  VDL Media - www.SPORT45.dk - www.ALTsport.dk Skrevet kl. 14:57

Nu er jeg ude efter et videokamera der kan optage kampe osv, ikke et til at tage foto med ;)

VDL Media driver flere portaler, skal vi hjælpe med at drive din ? kontakt os for mere info. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:14
Øhm, det kan også filme?? :-)

Som jeg skrev - det optager i super lækker 1080p-kvalitet.
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 16:47

Der er lidt udfordringer med spejlreflekskameraer til denne type brug.

Fx. at de fleste kun kan optage 15-20 minutter af gangen, ikke har autofocus osv.

Se evt. lidt flere tanker i debatten her jeg startede da jeg skulle finde et godt video kamera:

http://www.amino.dk/forums/t/120669.aspx

Fra Auning
Tilmeldt 15. Nov 11
Fra  VDL Media - www.SPORT45.dk - www.ALTsport.dk Skrevet kl. 21:12

Altså jeg er IKKE ude efter et kamera, men et Video kamera.

Vi laver en del web tv og vil i fremtiden skulle streame kampe live på nettet samt lave indslag om kampe. Det kræver en opgradering af vores udstyr og det er altså igen IKKE et foto kamera der kan optage vi er ude efter, men et video kamera hen af dem de bruger på diverse WEB tv sider, der vil være store krav til lyd samt det at optage en tempofyldt sport.

Håber jeg har udtrykt mig godt nok nu ;=)

Og Rasmus tjekker din tråd ;)

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:21

VDLgroup :

Altså jeg er IKKE ude efter et kamera, men et Video kamera.

Vi laver en del web tv og vil i fremtiden skulle streame kampe live på nettet samt lave indslag om kampe. Det kræver en opgradering af vores udstyr og det er altså igen IKKE et foto kamera der kan optage vi er ude efter, men et video kamera hen af dem de bruger på diverse WEB tv sider, der vil være store krav til lyd samt det at optage en tempofyldt sport.

Håber jeg har udtrykt mig godt nok nu ;=)

Og Rasmus tjekker din tråd ;)

Misforståelsen bunder måske i at du ikke er klar over at de fleste spejlreflekskameraer idag kan optage video. Faktisk brugte DR spejlreflekskameraer under deres dækning af årets Roskilde festival og flere og flere bruger dem som alternativer til professionelle video kameraer fordi kvaliteten er så god.

Udfordringen ligger i som jeg skriver at de ikke er beregnet til at skulle optage i længere tid (et krav jeg havde og som det også lyder til at du har) - samt at de ikke har automatisk fokus og du derfor i løbet af en fodboldkamp skulle køre ret hårdt på fokus'en :)

Fra Auning
Tilmeldt 15. Nov 11
Fra  VDL Media - www.SPORT45.dk - www.ALTsport.dk Skrevet kl. 11:38

Er godt klar over de kan optage, men som du selv er inde på så er fokus et kæmpe problem da det går stærkt i Floorball (ikke fodbold;D) samt at de vil skulle kunne optage i lang tid også.

Altså jeg er ude efter et semi pro video kamera ala dem de bruger på diverse webtv kanaler/tv kanaler

Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 14:49

Hej.

Et Canon Vixia HF10 burde klare opgaven. Her er en artikel fra en som succesfuldt har løst denne opgave. Det er dog ret indviklet, og jeg vil råde dig til at få en proffessionel til enten at give dig et kursus i hvordan, eller gøre det for dig.

Du har brug for en masse ting, og det vil ca. løbe op i de 15000 når du har købt ind, alt efter hvad du vælger af udstyr. Husk på at det er et kæmpe marked og "semi prof" kamera dækker over alt fra 10 k til 25 k kameraer.

Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 14:51

...

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)