Nu har jeg bestilt webhotel og domæner, men ville egentlig gerne øve lidt med joomla, inden jeg ligger det ind på mit webhotel.
Kan jeg f.eks. ligge joomla ind på dette program wampserver: http://www.wampserver.com/en , og så øve med det der? Kræver det at man skriver sit domænenavn ind? Ved I det. Det skal ikke kræve, at jeg skriver min adresse ind.
Må man egentlig kun installere joomla en gang pr. computer. Er der nogle begrænsninger?
1.Det er en rigtig fin ide at installere wampserver og lege med det lokalt. Efterfølgende kan du flytte det med med fx komponentet "akeeba backup".
2. Vær dog opmærksom på, at hvis du udvikler sitet lokalt, kan der i visse tilfælde være ting, der ikke virker ordentligt, når du flytter det over på din hosts server. Disse småfejl kommer, fordi dine lokale serverindstillinger som oftest ikke er de samme som din hosts indstillinger. Det er dog LANGT FRA altid man oplever disse problemer.
3. Du kan installere Joomla så mange gange du vil, så fyr den bare af :)
Jeg skal nemlig have installeret Joomla på mit webhotel, og så skal jeg bagefter installere Jomsocial. Så jeg tror ikke, jeg skal bruge selve Joomla til noget på mit webhotel, da jeg skal lave mit community i Jomsocial. Er det ikke korrekt? Jeg er ikke så meget inde i det. Ved ikke, om jeg kan bruge Joomla til noget, når det skal laves i Jomsocial.
Men jeg vil alligevel gerne have lidt erfaring med Joomla, og vil gerne sætte mig lidt ind i det.
Hvis du skal bruge Jomsocial (som i øvrigt er et glimrende komponent), så SKAL du have Joomla installeret.
Jomsocial er et ekstra modul, du installerer oveni din Joomla installation, som går ind og giver dig en masse community features.
Jomsocial konfigureres og administreres gennem Joomlas kontrolpanel.
Tænk på Joomla som en bil og Jomsocial som at du smider ekstra hestekræfter oveni bilen. De ekstra hestekræfter får du altså ikke noget ud af, hvis du ikke har bilen.
Har du uddybende spørgsmål er du velkommen til at stille dem, så skal jeg gerne svare.
Tak for svaret Jeg ved, at Joomla skal installeres først, men det jeg tænker på er, om jeg skal bruge Joomla, når jeg udvikler mit community i Jomsocial. Skal jeg gøre nogle ting i Joomla, eller foregår alt i Jomsocial?
Så tænkte jeg også på. Kan jeg både bruge Joomla og Jomsocial sammen. Eller er det kun i Jomsocial, jeg arbejder. Tænkte på, om man kunne lave noget i Joomla og ligge ind i Jomsocial?
Tak for svaret Jeg ved, at Joomla skal installeres først, men det jeg tænker på er, om jeg skal bruge Joomla, når jeg udvikler mit community i Jomsocial. Skal jeg gøre nogle ting i Joomla, eller foregår alt i Jomsocial?
Så tænkte jeg også på. Kan jeg både bruge Joomla og Jomsocial sammen. Eller er det kun i Jomsocial, jeg arbejder. Tænkte på, om man kunne lave noget i Joomla og ligge ind i Jomsocial?
prøv bare at installere joomla og jomsocial lokalt, så vil du forstå det hele meget bedre!
Ja, det prøver jeg, men kan Joomla arbejde sammen med Jomsocial, når man laver et community? Kan man lave noget i Joomla og ligge over i Jomsocial.
JA, det kan faktisk ikke undgå at arbejde sammen, da det - som tidligere nævnt - er et og samme system. Men installer det nu bare. Du kommer ikke til at forstå det, ved at sidde her og spørge mig :)