Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fyrværkeri i Danmark

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fandt veden tilfældighed dette indlæg (som også er smidt på Buzz). Ud over det kan jeg se at det er begrænset med importører af fyrværkeri i Danmark. Så meget fyrværkeri er det samme, der sælges under forskellige labels/brands (og priser). Eksempel: Høgeørn fra Jem og fix og Combinations batteri fra Krudt24 - se selv begge videoer, der sandsynligvis er produceret af importøren eller producenten.

Nu er 2011 løbet kørt. Men det er i mine øjne en problemstilling der godt kan danne grundlag for en webservice/app fra 2012. 

Fra Odense
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 04:00

Synes da bestemt du skal gå i tænkeboks og se lidt nærmere på om det ikke kunne danne grundlag for en fremtidig forretningsidé.. 

Det virker umiddelbart, ud fra det du selv beskriver som om der kunne være et uberørt niche marked mht. pris/guide apps vedr. fyrværkeri

Og som du selv siger er 2011 løbet kørt, og du har derfor god til til at få videreudviklet og evt. ført det ud i livet til næste år..

Held og lykke

Mvh.

Morten Sørensen

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 11:24

Ja. Det kunne sagtens blive et interessant projekt. Det største problem er indsamlingen af data.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 11:39

Casper Schneidereit:

Ja. Det kunne sagtens blive et interessant projekt. Det største problem er indsamlingen af data.

Men det har du så over 6 mdr til at finde en løsning på :O)
Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 12:32

Casper Schneidereit:
Nu er 2011 løbet kørt. Men det er i mine øjne en problemstilling der godt kan danne grundlag for en webservice/app fra 2012. 

Min 12-årige knægt gerne kunne helt sikkert godt bruge sådan en webservice/app på sin private side om fyrværkeri - http://www.romerlys.dk :-) En side der bestemt ikke er lavet for at tjene en masse penge, men fordi han elsker fyrværkeri og han synes at det er sjovt med et website.

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Fra Odense
Tilmeldt 10. May 11
Skrevet kl. 13:53

Casper mht. indsamlingen af data behøver det ikke blive nær så kompliceret for dig som det lyder.

Hvis vi eksempelvis tager et kig på en hjemmeside som edbpriser.dk - hvor der kan sammenlignes priser på næsten alle elektronik produkter. Her er det op til virksomhederne selv at opdaterer priser osv.. Til gengæld får de markant øget salg ved at have deres produkter på edbpriser.

Jeg tænker man kunne overføre lidt af sammen koncept til din app. Virksomhederne må selv sørge for at videre give de oplysninger de mener er væsentlige for salg af produkter. Priser, beskrivelse med videre som de alligevel har liggende fra deres egne reklamer. På den måde bliver arbejdsbyrden for dig mht. indsamling af data minimal.

Mvh.

Morten Sørensen

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 14:00

Morten Sørensen:
Jeg tænker man kunne overføre lidt af sammen koncept til din app. Virksomhederne må selv sørge for at videre give de oplysninger de mener er væsentlige for salg af produkter.

Jeg tror bestemt heller ikke det er så nemt som du gør det til :-). Tid er penge, og det vil koste virksomhederne tid hvis de selv skal føre data over i sådan en service. Den tid skal tjenes ind igen i form af mersalg, og det kan være svært at overbevise dem om det er muligt, med en "jomfru" service. Nogle virksomheder vil heller ikke have en interesse i en sammenligning, da deres produkter er dyre i fohold til konkurrenternes.

Bare at få Stofa til at åbne op for deres data til denne service er stort set umuligt, på tords af jeg har dokumenteret besøgende, presseomtale m.m. Nu er jeg ved at bygge en grabber. Det var blot for at illustrerer et eksempel.

Fra Odense
Tilmeldt 10. May 11
Skrevet kl. 21:14

Du har muligvis ret Kasper. Men jeg tror mere udfordringen ligger i markedsføring og få nok til at bruge dit produkt. Men som du selv nævner så er det heller ikke let for en helt ny applikation!

Men som sagt, du har et helt år til at forberede den, der kan ske meget :)

god vind.

mvh.

Morten S.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)