I min jagt efter det ultimative rabatkoncept, faldt det mig her i weekenden ind, om det mon er tilladt at give sine medarbejdere et personalegode ved at oplyse om rabatkoder og gode tilbud på deres lønseddel.
Ville du have noget imod, at der var oplyst 5-10 gode rabatkoder til diversewebshops eller overskrider jeg grænsen her for god markedsføringsskik og Spam?
..det skal dog lige tilføjes, at det naturligvis ville være således, at medarbejderne skulle kunne tilmelde sig ordningen. Men hvad er bedst: At de skal tilmelde sig eller frabede sig det?
Ville du have noget imod, at der var oplyst 5-10 gode rabatkoder til diverse webshops eller overskrider jeg grænsen her for god markedsføringsskik og Spam?
Personligt ville jeg ikke have noget imod det - specielt ikke, hvis man kunne vælge mellem forskellige kategorier af produkter / webshops og slet ikke, hvis ordningen var frivillig - altså mulig at tilmelde/afmelde.
Men hvorfor nøjes med lønsedler? Hvorfor ikke tilbyde det på alt der kommer i f.eks. e-boks: Pensionspapirer, forsikringspapirer, etc.?
Personligt kigger jeg aldrig på den, jeg tjekker om det beløb som gik ind sidste måned også kom denne måned, jeg har så hverken vagtordning eller overarbejde på jobbet.
Men tror du kan finde andre og bedere måder at ramme kunder på. end via lønsedlen.
Ud over det så ville jeg gerne holde mine lønsedler fri for sådan noget. og holde den så den kun indeholdt de oplysninger der skulle være og intet andet.
Det skal være muligt at tilmelde og afmelde, men det bliver muligvis lidt for omfattende, hvis lønbogholderen skal holde styr på folks ønsker...? Det er selvfølgelig ikke umuligt, da det bare vil være nogle ekstra felter, der skal krydses i. Det bliver nok lidt omfattende, hvis det skal være andet end lønsedler. Lønsedlen er jo gældende i 14 dage/1 måned, hvorefter der kommer en ny - det er den kontinuitet, jeg er glad for. E-boks? bestemt en mulighed. Det må lige undersøges. Tror dog, at der skal startes ved lønsedlen.
Hvis du ved, at der kan være spændende rabatkoder på din lønseddel, ville du nok kigge på den, når den kommer. Så kan du jo i samme øjenbevægelse checke, om din løn er iorden. Det er der nok mange, der ikke gør...
Ud over det så ville jeg gerne holde mine lønsedler fri for sådan noget. og holde den så den kun indeholdt de oplysninger der skulle være og intet andet.
Lønsedler og andre papirer af den type er helt no go for annoncer. Det syntes jeg er at gå for langt i bestræbelsen på at tjene penge.
Det er fair at man vil tjene penge men for mig så bør man også have det etiske i tankerne. For mig er alle penge ikke lige gode... jeg vil gerne kunne have god samvittighed over de penge jeg har tjent.
Men jeg tror ikke at du får løn-bogholderne med på ideen... De har i forvejen tit meget at lave. Hvis du vil have annoncer på lønsedlerne så skal du snakke med Dataløn da de jo laver en del lønsedler.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Tak for dit input, som ikke kommer bag på mig. Jeg synes dog, at det kunne være værd at undersøge mulighederne i og med at man kan gøre det frivilligt. De penge, der kan tjenes på sådan et koncept, hvori der er et element af frivillighed, har jeg intet problem med. Det er jo blot et spørgsmål om at tilbyde virksomheder et personalegode, som i pris ville kunne være væsentligt lavere end de personalerabat-koncepter, der findes idag. De medarbejdere, som vil have personalegoderne skal vel ikke bremses af dem, som ikke vil have dem?
Der er jo ikke tale om bannerannoncer eller sådan noget. Det kunne gøres ganske diskret med en liste over rabatkoder til bestemte webshops. Jeg synes ikke, at det er så farligt endda og jeg ville da selv - da jeg var lønmodtager - gerne have haft buddet.