Hej Aminoer Jeg er ikke helt inde i hvad der er tilladt og hvad der ikke er tilladt når man er på lukkede fora. Jeg har en bekendt som er på et lukket forum for syge børn hvor personen søger oplysninger og viden inden for en sjælden sygdom, da personens datter er alvorlig syg. Her har personen oprettet sig som bruger og fortalt personens og datterens historie. Da det er et lukket forum for forældre til alvorlige syge børn mener jeg ikke at man som administrator for forummet må tillade f.eks. at google bruger emnerne i deres søgemaskine hvis man skulle søger på datterens navn. Kan i be- eller afkræfte at det er tilladt at offentliggøre emner der er i et lukket forum? Er det tilladt at tillade læger der er inde over netop denne form for sygdom at kunne kigge med på de indlæg forældrene skriver. Indlæggene og emnerne er tit forældrenes fustrationer, deres erfaring med netop deres barn og spørgsmål i form af forskellige ting. Det skal lige siges at administratoren har valgt netop at gøre disse 2 ting uden nogen form for tilladelse/godkendelse fra forældrene på forummet og jeg ved at de helst gerne ville have holdt det for dem selv og ikke at de skulle deles med læger eller omverdenen. Kan det virkelig være rigtigt at disse ting er tilladt? Kasper |
Når man deltager i et forum, deltager man under forummets egne regler, ligesom du deltager under mine regler hvis du bevæger dig rundt på min private egendom (dog med lovmæssige undtagelser, selvfølgelig). Når man opretter indlæg på et forum, accepterer man samtidigt automatisk disse regler, og hvis det står i reglerne at ejer/administrator må lukke andre ind for at læse med, så kan man ikke gøre noget ved det - udover at melde sig ud og ikke bruge forummet for eftertiden.