Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samsung Galaxy Nexus.... vil ikke oplade...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

er den lykkelige ejer af en Galaxy Nexus, men lige pludseligt vil den ikke oplade, den viser den oplader men der sker intet, alt er checket, flere forskellige opladere, kabler etc, men stadig intet, batteriet bliver ej heller varmt. Nogen der har haft samme problem?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:41

Hej

Lyder som batteriet.

Normalt registrer mobile apperater kun, at der føres strøm, til batteriet. Og så har det det tredje eller/og fjerde ben til at regisrere opladningen, som typsik går på at måle hvormeget volt der er, og sammen holde det via en forud programeret kurve.

Du kan evt tage det ud og måle hvormeget spænding der er over polerne(volt).

Og er den under fx 60% af det der står, mobil tlf skal have ca 3,7 volt, giver så 2,22 volt så er det desværre defekt.

/Kenneth

Edit rettede lige talene for mobil bat, der jeg har 3 liggende foran mig, og ikke lige gad at kikke på dem.

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 19:43

Kenneth:
Og er den under fx 60% af det der står, mobil tlf skal have ca 3,3 volt, giver så 1,98 volt så er det desværre defekt.

hvis jeg endelig får bootet tlf er den opå 1% så der er ikke ret meget juice tilbage... har taget batteriet ud og sat det i igen, lader den ligge en times tid, ellers må jeg ned i shoppen og beklage mig, bare irriterende

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:52

Søren.Pedersen:
hvis jeg endelig får bootet tlf er den opå 1% så der er ikke ret meget juice tilbage... har taget batteriet ud og sat det i igen, lader den ligge en times tid, ellers må jeg ned i shoppen og beklage mig, bare irriterende

Jeg trorer der ikke er andet at gøre. Når et batt er defekt så vil det heller ikke udvikle varme, da det så typisk er at der er nogle celler der er defekt og derfor ikke kan opnå det antal volt der er forskrevet, hvorfor at de heller ikke trækker strøm.

Det er sådan at cellerne i et batteri er serieforbundet, og det betyder at de volt det giver, gør at cellerne er opladet, og yder, eller om de er defekte. (skal også siges at der kan være både serie og parllel forbundet, når det er batterier der skal kunne levere en del strøm.

Det er sådan at selvom et mobil apperat har et defekt batteri, så kan det sagtens vise fuld opladet, da man typisk skeldner mellem open connecter måling, og closed connecter måling. Det betyder kort at man måler med ingen belastning på bat, samt med belastning på bat. Og det er også det som der afgører om batteriet er defekt.

/Kenneth

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 20:08

Kenneth:
Jeg trorer der ikke er andet at gøre. Når et batt er defekt så vil det heller ikke udvikle varme,

ja det må være det, bare 1 uge gammelt, tlf og selvf. batteriet... .irriterende. Tlf kører ej heller med opladeren i, burde den nu ellers. Den starter og kører i en 15 sekunder, dør så for derefter at vise at den lader, men det gør den ikke. Irriterende.

godt jeg har min I4S :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:14

Søren.Pedersen:
ja det må være det, bare 1 uge gammelt, tlf og selvf. batteriet... .irriterende.

Hej

Det er derfor at der er garanti ordninger Stick out tongue

Selvfølgelig er det irriterende, men for mig at se, så kan det ikke sætte mig i en irriterende mode, men mere at når man skal levere flere millioner mobiler om året så vil der ske fejl, og så er det tisse også at det rammer en. Men det er lidt som at drive produktiv virksomhed, uanset hvad man gør for at nedsætte fejl, så er det altså acceptabelt med 5%fejl.

/Kenneth

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 20:15

Kenneth:
er det altså acceptabelt med 5%fejl.

enig. Sjovt nok siger den lige nu 39% men "not charging", er da mystisk. Tror bare jeg lader den sidde natten over, bare irriterende at man ikke kan "stole" på den.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:23

Hej

Det kommer an på hvormange celler der er i serie.

Men normalt kan det godt tage tid at oplade et batterie. Det er ikke noget der sker på fx en time eller 2.

/Kenneth

Ps. mange moderne batterier skal have impulsladning, der gør at det tager mere end dobblet så langtid at lade op, som det tager at forbruge det. Men tilgengæld er den energi man stopper i batteriet så også meget effektivt, probelemt er så bare at man bruger det samme energi til at styre det.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)