Jeg skriver herinde, fordi jeg har meget brug for at høre andres mening, jeg kan ikke røbe præcis hvad emne det vedrører, så dette bliver en mere generel forespørgsel.
Lad os antage i har et firma, som sælger et bestemt produkt, jeg kommer og tilbyder en ekstra vare til jeres butik, som relaterer til jeres produkt, men det er ikke et produkt i selv tilbyder. varen skal i ikke betale for at have liggende i butikken og jeg fylder op/sender mere når i mangler. I tjener 25 % hver gang i sælger af den.
Var det en ide i som virksomhedsejere ville være interesseret i? eller er % delen af indtjeningen i får af produktet for lavt sat?
Det du beskriver lyder som kommisionssalg, dog er jeg bange for at procentdelen er for lille for at det er interessant. Men det kommer igen an på om produktet er et oplagt mersalgs produkt de andre produkter som sælges i den pågældende butik...
ja, det tror jeg da nogle kunne være interesseret i - men det afhænger af mange detaljer.
bla. hvad "normal" avancen på produktet er - ville vi kunne købe det selv, og vidersælge med bedre avance, passer det godt ind i sortimentet , kunne man udnytte pladsen bedre til andre produkter ( med bedre avance/bedre omsætningshastighed, osv. osv .
Hvis vi taler webshops, svarer det til dropshipping, som mange nystartede shopejere efterspørger - da de ikke selv har økonomi til at købe stort ind.
Produktet ville relatere til de produkter du har i forvejen, det produkt jeg har i tankerne, ville kunne videresælges både online og i almindelige butikker. produktet ville sælges således at man i den pågældende butik får en rabat ved at købe produktet ved dem og så ville firmaet tjene 25 % af salgsprisen. produktet fylder ikke ret meget, men ville blive tilbudt til virksomheder hvor det relaterer meget til det de selv udbyder :-)
Jeg ville sørge for der aldrig manglede produkter i butikken, firmaet ville derfor ikke skulle bruge ressourcer og tid på det.
Tror du fortsat procenten er for lav?
og procentdelen af indtjeningen, ville man kunne lade den være individuel fra firma til firma?
hvis vi nu antager 100 virksomheder sagde ja til at sælge produktet?