Så vidt jeg ved, er det ulovligt, at gå og spørge fremmede på gaden, om de ville købe ting (uopfordret). Hvis man vil det, så skal man vist have en tilladelse, og man skal også have en tilladelse af dem, som ejer den grund, som du vil sælge på. Så du kan altså ikke bare stille op ude foran "Føtex", og begynde at sælge diverse ting. Jeg har været med i et ungdoms politisk parti, og jeg ved dengang vi var i Thisted, så skulle vi have tilladelse af kommunen til at dele "flyers" ud, hvilket var meget besværligt, vi kunne kun gøre det, da vi havde kontakter i folketinget. - Ret mig gerne, hvis jeg tager fejl, men jeg er ret sikker på at det er sådan det fungerer.
Ja okay, så det er ikke noget man bare lige gør, nogle der ved hvad man får i bøde for at sælge ting på fx. strøget og andet?
Tager de ens ting?
Sender de en væk?
Hvordan og hvorledes :)
Spørg Politiet.
Og at starte sin karriere med ulovligheder, er ikke så smart. Tænk hvis du nu havde gang i noget der kunne være spændende, så gør tingene på den rigtige måde.
Du får ikke bare en bøde, du får en dom for overtrædelse af vejloven og næringsloven, dit varelager bliver beslaglagt og det samme gør din kontante beholdning.
Hvis du er heldig bliver du bare bedt om at smutte ;-)
Det er meget lettere for dig, hvis du kan alliere dig med en butik, der nemmere kan få lov at sælge foran deres butik, end du kan få lov at sælge "på gaden"