Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogle ideer?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tænkt mig at købe et par domæner mere, for at kunne tjene lidt på affliate marketing.

- Jeg vil ikke bruge Google Adsense, da jeg har haft en rimelig dårlig oplevelse med det.

Hvilke sider tror du kunne få mange besøg? Er der noget der er i fremgang?

Fra Vamdrup
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 234
Fra  Smaze Skrevet kl. 16:41

Hej Casper,

Jeg tror desværre ikke folk snakker højt om deres idéer, da det jo er først til mølle.

Du ville nok også blive lidt sur, hvis jeg snuppede den idé lige foran dig.. :-)

Smaze.dk er et anmelder-site som bestræber sig på at finde de nyeste og fedeste gadgets til din hverdag.

Fra København
Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 56
Fra  LifestyleNetworker.com Skrevet kl. 17:11

Casper,

At undersøge markedet, efterspørgslen og konkurrencen er det absolut vigtigste element i en ny kampagne. Det er desværre også meget svært at finde emner/områder/nicher hvor der er både høj efterspørgsel (søgninger) og lavt udbud (konkurrence).

Umiddelbart vil jeg give to råd:

1) Gå efter noget du virkelig interesserer dig for. Det kan være en fritidsinteresse, sport, hobby, historie, produkter, rejser, oplevelser osv. Pointen her er, at du skriver om noget du virkelig brænder for. Der er mange der ikke lige kan se skoven for bare træer, men prøv og træd et skridt tilbage og se på dit liv. Hvad har du oplevet? Hvilke positive ting er sket i dit liv? Nogle negative? Folk du værdsætter og ser op til? 

Hvis du kan vælge et område du har lyst til at skrive om, at dele med andre, så tag udgangspunkt i det, og se om der er nogen der rent faktisk søger efter noget lignende. Hvis der er det, så kan det give dig en ide om hvordan du måske skal strukturerer dit site. Grupper søgeord i kategorier. Hvilke hovedkategorier kan du skrive om, hvilke underkategorier og måske endda noget der afstikker i en helt anden niche?

Opbyg et site der på sigt kan give kvalitetstrafik. Derefter kan du undersøge om der er mulighed for at få en ekstra indtægt ud af det i form af f.eks. reklameindtægter, affiliate produkter eller måske endda dit eget produkt.

Dette er desværre ikke en her og nu løsning, og det tror jeg du får svært ved at finde i det hele taget

2) Aggressiv markedsanalyse for at finde "huller" i nicher hvor der findes købere. Her handler det om at være kreativ og undersøge diverse nicher for at se om der er mulighed for at kile et affiliate/Adsense (nu bruger jeg bare ordet Adsense, men det kan være hvilket som helst CPC løsning) site som kan komme i Google top 10. Det er ikke nemt, men her er et par ting du skal lede efter:

- et nøglesøgeord som har omkring 500+ eksakte søgninger om måneden
- find gennemsnits PR for søgeordet i Google top10 og det skal helst være under 3 
- antallet af sider som benytter søgeordet skal være under 100.000 men helst under 50.000
- det skal helst være andre som byder på søgeordet i Google (er der sponsorreklamer når du søger)

Hvis du kan finde et sådan søgeord så er der basis for et adsense website.

Hmmm tror måske du søger noget helt andet? Måske lidt ekstra arbejde som virtuel assistent? Bliv betalt for at lave småopgaver, som andre ikke har tid/lyst til?

Anyways, jeg rambler :) 

Stifter af https://www.Magloft.com online system til udgivelser af digitale magasiner.

Fra København
Tilmeldt 9. Dec 11
Fra  LifestyleNetworker.com Skrevet kl. 17:16

P.S. inden du køber et domænenavn, så kunne du jo lige undersøge hvor mange der rent faktisk søger på det søgeord det evt. indeholder. Jeg går ud fra du kender til Google Keyword Tool?

En af mine venner ville starte et site omkring et matematikemne, og havde rent faktisk købt et domæne navn. Det var noget med www.HjælpTilxxxxxx.dk det syntes han jo lød godt. Vi lavede en lille brainstorm og det viste sig at der kun var omkring 4 søgninger om måneden på det eksakte udtryk. Der havde han allerede skudt sig selv lidt i foden! Meen jeg fandt et andet navn til ham som havde 1.400 eksakte søgninger om måneden, og pt. ligger han nummer 4 på google for det udtryk.

Så undersøg hvor mange der søger på dit evt. domænenavn før du køber. Du kan også se hvor mange andre sider på nettet som indeholder dit søgeord ved at søge efter det i Google med " " omkring.

Stifter af https://www.Magloft.com online system til udgivelser af digitale magasiner.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:26

Tusinde tak, Nick.

Hvad hedder den hjemmeside hvor man kan se hvilke søgeord der bliver søgt på mest/mindst?

Og så regner jeg med at jeg bare skal bruge det ord, rigtig mange gange i en tekst?

Fra København
Tilmeldt 9. Dec 11
Fra  LifestyleNetworker.com Skrevet kl. 17:39

Well, ikke helt :)

Google External Keyword Tool

En ting er hvor mange der søger, du skal selvfølgelig holde det op imod konkurrencen. Der er masser af værktøjer derude der kan hjælpe, men en gratis metode er at download og installere SEOQuake som er et plugin til din browser. Den kan vise dig flere ting, men vigtigst, PR (page rank) og eksterne links på resultaterne i Google Top10 for dit søgeord.

Der må meget gerne være et par 0 eller n/a i top 10 og et gennemsnit under 3.

Når du skriver tekster skal de først og fremmest være rettet mod dine besøgende, og derefter rettet mod søgemaskinerne. Du skal næsten altid have dit søgeord i titlen, og i H1, H2, eller andre H tags. Det er ikke nødvendigt at have en keyword density på mere end 1-2% hvilket betyder at for hver gang du skriver 100 ord skal du bruge dit søgeord 1-2 gange.

Der kan skrives masser om det her, men håber jeg har givet dig et par tips at gå efter :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)