Casper,
At undersøge markedet, efterspørgslen og konkurrencen er det absolut vigtigste element i en ny kampagne. Det er desværre også meget svært at finde emner/områder/nicher hvor der er både høj efterspørgsel (søgninger) og lavt udbud (konkurrence).
Umiddelbart vil jeg give to råd:
1) Gå efter noget du virkelig interesserer dig for. Det kan være en fritidsinteresse, sport, hobby, historie, produkter, rejser, oplevelser osv. Pointen her er, at du skriver om noget du virkelig brænder for. Der er mange der ikke lige kan se skoven for bare træer, men prøv og træd et skridt tilbage og se på dit liv. Hvad har du oplevet? Hvilke positive ting er sket i dit liv? Nogle negative? Folk du værdsætter og ser op til?
Hvis du kan vælge et område du har lyst til at skrive om, at dele med andre, så tag udgangspunkt i det, og se om der er nogen der rent faktisk søger efter noget lignende. Hvis der er det, så kan det give dig en ide om hvordan du måske skal strukturerer dit site. Grupper søgeord i kategorier. Hvilke hovedkategorier kan du skrive om, hvilke underkategorier og måske endda noget der afstikker i en helt anden niche?
Opbyg et site der på sigt kan give kvalitetstrafik. Derefter kan du undersøge om der er mulighed for at få en ekstra indtægt ud af det i form af f.eks. reklameindtægter, affiliate produkter eller måske endda dit eget produkt.
Dette er desværre ikke en her og nu løsning, og det tror jeg du får svært ved at finde i det hele taget
2) Aggressiv markedsanalyse for at finde "huller" i nicher hvor der findes købere. Her handler det om at være kreativ og undersøge diverse nicher for at se om der er mulighed for at kile et affiliate/Adsense (nu bruger jeg bare ordet Adsense, men det kan være hvilket som helst CPC løsning) site som kan komme i Google top 10. Det er ikke nemt, men her er et par ting du skal lede efter:
- et nøglesøgeord som har omkring 500+ eksakte søgninger om måneden
- find gennemsnits PR for søgeordet i Google top10 og det skal helst være under 3
- antallet af sider som benytter søgeordet skal være under 100.000 men helst under 50.000
- det skal helst være andre som byder på søgeordet i Google (er der sponsorreklamer når du søger)
Hvis du kan finde et sådan søgeord så er der basis for et adsense website.
Hmmm tror måske du søger noget helt andet? Måske lidt ekstra arbejde som virtuel assistent? Bliv betalt for at lave småopgaver, som andre ikke har tid/lyst til?
Anyways, jeg rambler :)