Jeg fik i foråret et tilbud fra et firma, hvor jeg tidligere havde fået lavet noget arbejde i Magento. Jeg havde tidligere været tilfreds, men det var nu ikke samme folk, jeg skulle arbejde sammen med. Nå, men jeg fik et tilbud, som så rimeligt ud, dagen efter kom en faktura på cirka det dobbelte af tilbudet på udgifter til administration. Men jeg accepterede, fordi jeg havde nogle timer til gode i firmaet. Undervejs i forløbet fik jeg ekstra regninger og jeg var ikke tilfreds med resultatet, hvilket jeg meldte klart ud. Men firmaet syntes selv, at det fungerede ude mærket. Jeg vælger så til sidst, hvor jeg cirka kun har betalt halvdelen at nægte at betale resterende beløb, fordi jeg nu havde en shop hvor priser i var korrekte, gave indpakning, statistik i backend virkede ikke m.m.. Firmaet stævnende mig og nu har jeg haft et første retsmøde hvor deltager var en dommer, modpartens advokat samt lille mig. Jeg syntes jo at ret skal være ret, så derfor er jeg ikke sikker på om jeg vil indgå forlig. Jeg har jo fået en vare som ikke virker og shoppens funktioner er forringet, syntes jeg! Jeg kan vælge at forsætte og få syn og skøn på sagen. Men det er risikabelt sagde både dommer og advokat. Jeg kan ikke vide om jeg vinder, og hvis jeg taber kan det forløbe sig til 50.000,- hvilket for mig er mange penge. Nu vil jeg høre om der er nogen på Amino som har erfaringer eller viden med syn og skøn på web shops. Håber at høre fra jer... hilsen Mette |
Hej Mette - dødsyg sag hva :(
Det er svært med de opl. at sige hvad du skal gøre.
For det første ved vi ikke hvilket beløb et forlig ville havne på - kontra de 50.000,- du risikerer.
Dokumentation for dine påstande - har du den 100% i orden ? ( på skrift)
Hvad siger din advokat - eller har du slet ikke haft noget hjælp ?
( der findes jo gratis advokatbistand ) , selv om de ikke udtaler sig om forventet skråsikkert, kan man da hente lidt hjælp der.
Du skal også måle det mod den energi du må putte i sagen - som du så samtidig mister til at drive din shop ( også selv om du synes det er uretfærdigt). Nogle gange er det bedre at "bide i det sure æble".
Det lyder også til du har accepteret nogle forringelser af aftalen undervejs, hvilket ikke stiller dig bedre.
Jeg er ikke advokat - så udtaler mig blot ud fra de erfaringer jeg selv har haft, og hvordan man kan blive overrasket over udfald af en sag man selv synes er 100% sikker.
Uanset - held og lykke med det.