Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Marketingskoncept vs Markedtingsplan hjælp søges

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 20. Jun 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Er igang med SRP projekt og har lige lavet en rigtig lang analyse af en webshop.

mit næste spørgsmål lyder så som følgende:

"Ud fra dine analyser skal du udarbejde et markedsføringskoncept for en nystartet virksomhed, der ønsker at gå online. Du skal i dit forslag til strategi blandt andet diskutere fordele og ulemper ved anvendelse af SEO og andre digitale markedsføringsstrategier"

2 ting jeg bliver forvirret af. Jeg ved ikke helt præcist hvad et markedsføringskoncept er? Er det det samme som en markedsføringsplan osv? derudover forstår jeg heller ikke helt markedsføringsstrategier, nogle som har nogle bud? evt. andre ideer til at takle denne opgave?

håber nogle kan hjælpe hurtigt da jeg skal igang med det hurtigst muligt.

Fra Horsens
Tilmeldt 20. Jun 11
Skrevet kl. 23:03

Bumper lige til top10

Fra Horsens
Tilmeldt 20. Jun 11
Skrevet kl. 23:20

ingen som hurtig kan forklare mig det? :)

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 00:57
Hej Mads

Det ville nok være rigtig fedt, hvis du lagde ud med at spørge din lærer, hvad han helt præcist mener. Det er jo trods alt tilladt at få vejledning.

Hvis du spørger mig må markedsføringskonceptet være deres brug af de 4 P'er, hvilket ihvertfald vil passe rigtig godt med markedsføringsstrategier, hvilket jo er det samme som en parameterstrategi.

Ellers vil jeg spørge min kammerater, hvis jeg var dig.

Held og lykke med opgaven.
Fra Horsens
Tilmeldt 20. Jun 11
Skrevet kl. 01:31

for ikke at skabe forvirring har jeg sendt en mail til min vejleder inden dette opslag overhovedet, men vidste jeg først ville få svar i morgen på et tidspunkt. Derfor ville jeg høre om nogen kunne afklare det for mig her.

tak for svaret og jeg kunne bruge det til rigtig meget.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 02:29

Jeg tror du har skudt for meget med viskelæder i timerne, eller været ude for døren og spist de andres madpakker Stick out tongue Du kan umuligt på dette tidpunkt af året sidde med en sådan opgave uden at kende rimelige basis begreber.

Prøv at læse lidt op her Her er alle begreber nævnt og lige til at gå til.

Studieogave er vel typisk Analyse, Design og Action (Handlingsplan) model. Du ska så igang med markedsføringsplanen (Design).

Diskutere fordele og ulemper ved SEO: Tja når de ord indgår, så ville jeg måske se hvad jeg kunne komme på ved at bruge en SWOT analyse. Den er tit brugt i analysefasen, men kan også bruges i Design fasen.

Ydeligere hjælp ville kræv mere viden om opgaven, og den har du jo, så det bare at komme igang... Stick out tongue

Og som nævnt er vejleder jo til for dig.

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 538
Skrevet kl. 05:46

Send en pb så kan jeg give dig et super godt fif til at inddrage et nyt markedsføringskoncept jeg har udviklet og forventer lanceret indenfor et par uger :)

Fra Horsens
Tilmeldt 20. Jun 11
Skrevet kl. 10:23

Exportinnovation

vil gerne lige bekræfte for dig Exportinnovation at jeg går på HTX på en linje som hedder Kommunikation/IT - engelsk

mine fag i denne opgave er Kom/IT og matematik.

i Kom/IT lærer vi absolut intet om markedsføring så derfor kender jeg intet til nogle modeller overhovedet :).

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)