Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af ebog = udsendelse af faktura

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej e-bogs sælgere.

Jeg er blevet bedt om at undersøge følgende (af min kæreste):

Hvordan gør I når I har solgt en e-bog (e-pusher, Seolex og alle de andre fremragende ebøger der findes rundt omkring)? Opretter i kunden i jeres regnskabsprogram og danner og eftersender en faktura hver gang der er et salg?

I givet fald, så dør lidt at automatikken jo. Eller sender I kun en faktura til kunder som beder om det?

Og som du nok har gættet så er integrationen mellem webshoppen og regnskabsprogrammet, hvor regnskabsprogrammet automatisk emailer en faktura til kunderne ikke en mulighed, grundet den økonomiske faktor :)

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:41

Hej.

Kunden har krav på en faktura.

MvH

Peter

Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 18:34
Jo,men er det ikke nok at tilbyde kunderne at få en faktura - ligesom når man handler i Brugsen?

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 159
Fra  IIH Nordic Skrevet kl. 19:00

Hvis du f.eks. benytter Paypal, så danner systemet vel selv en faktura, som automatisk bliver sendt til kunden, når ordren er gennemført. Så skal du bare sørge for at gemme fakturaen, så du kan melde det videre til SKAT.

Hvis du også brænder for e-handel, SEO og andre former for online markedsføring, så find mig på Google+

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 19:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan lave fakturaen på websiden, bogføre den på linjer med henvisning til det nummer den har fået på websiden. Sørg for at have numre på hjemmesiden der aldrig kan kollidere med dem i dit regnskabsprogram. Og så skal du selvfølgelig have en kopi af dine fakturaer liggende selv i et format der ikke kan rettes i efterfølgende, f.eks. en PDF eller en fysisk udskrift.  

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 22:17
Jeg går ikke ud fra at det er nok med den bekræftelse Paypal sender ud til kunderne. Eller tager jeg fejl?

Frands: mener du at jeg kan få mit CMS system til at sende en faktura ud til kunden med et unikt faktura nummer, og så bare få mit regnskabsprogram (e-conomic) til at anfører det nummer på min "rigtige" faktura, som evt ordrenummer?

E-conomic gemmer automatisk alle mine fakturaer i pdf format i skyen.
Tak

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)