Jeg står nu i den situation, at jeg har skrevet alle de funktioner/krav osv op, som skal være tilgængeligt på mit community, og vil egentlig gerne til at rode lidt med det nu, og få afprøvet nogle af tingene af. Jeg har været i gang med at se på en lang række webhoteller. Jeg har før haft skrevet med Domaindirect.dk, og jeg synes, at det er nogle utrolig profesionelle og flinke folk, som styrer det. De svarer for det meste altid tilbage inden der er gået 30 minutter. Jeg synes personligt, at kundeservice er rigtig vigtig, når man vælger udbyder, og de har ikke skuffet mig. I kan lige se, hvad de tilbyder her: http://www.domaindirect.dk/H?cmd=100 Dog er jeg i tvivl om, hvor meget man skal ligge i den kode, webhotellet er lavet i. Hvad kan det betyde. Det er jeg slet ikke inde i. Hos Surftown bruger de disse udviklingsmetoder: PHP / MySQL / PgSQL ( Det anbefaler de ), og så disse: ASP / ASP.NET / MSSQL Er I enige med dem? Har hørt, at det er bedst at bruge .NET, er det PHP eller ASP.NET? Det skal nemlig også være let at overføre brugerdata osv. Hvis jeg kan tiltrække mange brugere til mit community, så er min plan, at jeg på et tidspunkt gerne vil have udviklet mit eget personlige community helt fra bunden af, og så skal alle brugerdata og informationer, samt det brugerne har skrevet og oprettet fra det eksisterende community ligges over på det nye. Der må ikke gå noget tabt i processen. Er der nogen kodesprog, som er bedst til dette, og hvad skal jeg være opmærksom på? |
Mange systemer er lavet i php eks drupal, wp, joomla m.fl.
Og microsoft laver jo altid deres egen asp.
Jeg ville selv gå php vejen fordi der er mange som starter med at udvikle php når de begynder og programmer.
når du ikke kender til det ville jeg nok vælge et færdig system. personligt er det drupal. andre vil vælge wp eller joomla men det er som religion nogle er til det ene og andre til noget andet.
jeg ville personligt ikke kikke på surftown. Jeg bruger Gigahost i dag men er ved at kikke på meebox fordi det får mange roser her.