Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af webhotel

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står nu i den situation, at jeg har skrevet alle de funktioner/krav osv op, som skal være tilgængeligt på mit community, og vil egentlig gerne til at rode lidt med det nu, og få afprøvet nogle af tingene af.

Jeg har været i gang med at se på en lang række webhoteller. Jeg har før haft skrevet med Domaindirect.dk, og jeg synes, at det er nogle utrolig profesionelle og flinke folk, som styrer det. De svarer for det meste altid tilbage inden der er gået 30 minutter. Jeg synes personligt, at kundeservice er rigtig vigtig, når man vælger udbyder, og de har ikke skuffet mig. I kan lige se, hvad de tilbyder her:

http://www.domaindirect.dk/H?cmd=100

Dog er jeg i tvivl om, hvor meget man skal ligge i den kode, webhotellet er lavet i. Hvad kan det betyde. Det er jeg slet ikke inde i.

Hos Surftown bruger de disse udviklingsmetoder: PHP / MySQL / PgSQL ( Det anbefaler de ), og så disse: ASP / ASP.NET / MSSQL

Er I enige med dem? Har hørt, at det er bedst at bruge .NET, er det PHP eller ASP.NET?

Det skal nemlig også være let at overføre brugerdata osv. Hvis jeg kan tiltrække mange brugere til mit community, så er min plan, at jeg på et tidspunkt gerne vil have udviklet mit eget personlige community helt fra bunden af, og så skal alle brugerdata og informationer, samt det brugerne har skrevet og oprettet fra det eksisterende community ligges over på det nye. Der må ikke gå noget tabt i processen. Er der nogen kodesprog, som er bedst til dette, og hvad skal jeg være opmærksom på?

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 13:35

Mange systemer er lavet i php eks drupal, wp, joomla m.fl.

Og microsoft laver jo altid deres egen asp.

Jeg ville selv gå php vejen fordi der er mange som starter med at udvikle php når de begynder og programmer.

når du ikke kender til det ville jeg nok vælge et færdig system. personligt er det drupal. andre vil vælge wp eller joomla men det er som religion nogle er til det ene og andre til noget andet.

jeg ville personligt ikke kikke på surftown. Jeg bruger Gigahost i dag men er ved at kikke på meebox fordi det får mange roser her.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Skrevet kl. 13:37

Tak for dit svar

Så jeg er godt stillet, hvis jeg vælger Domaindirect.dk, når de anvender PHP?

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 13:57
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

For en del år tilbage sværgede jeg til ASP (classic), når jeg skulle kode et projekt. I dag benytter jeg PHP, og bliver hver dag klogere på, hvad man faktisk kan bruge det til.

Om man synes at PHP eller ASP.Net er bedst, er for nogle en næsten "religiøs" diskussion - jeg er ikke religiøs, men har valgt at kode i PHP (og fortsætter med det), fordi teknologien passer rigtig godt til mig og det, jeg kan bruge den til.

Hvis din plan er på et tidspunkt at lave et community helt fra bunden af, så vil PHP være den rette teknologi at vælge - dette er ud fra betragtningen om, at du ikke har tidligere erfaring med at kode og at PHP er mere ligetil for den uøvede end f.eks. ASP.Net (ASP.Net kræver praktisk viden og erfaring, hvis det skal bruges effektivt).

Derudover finder du mange open source-løsninger, som er udviklet i PHP (Wordpress, PHPBB, forskellige Content Management Systems osv.), hvor mængden af open source-løsninger udviklet i ASP.Net er langt færre (selv kender jeg kun til en enkelt, men der kan være flere).

Jeg vil derfor foreslå dig at vælge et webhotel, hvor du kan benytte PHP.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:29

jeg ville ligge mit hos meebox  , der ligger mit wordpress  stripper side den fungere perfekt og de har billige priser

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Vamdrup
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 234
Fra  Smaze Skrevet kl. 01:49

Hej Thomas,

Jeg kan anbefale:  Meebox og Webbot.

To gode steder, hvor jeg kun har gode erfaringer.

+ At supporten er SUPER begge steder.

Frederik - www.smaze.eu

Smaze.dk er et anmelder-site som bestræber sig på at finde de nyeste og fedeste gadgets til din hverdag.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:01

Hej Thomas,

Jeg vil bestemt anbefale dig at satse på PHP, og selvom du senere hend vil skifte til ASP.NET - så kan data jo sagtens flyttes.

Men grunden til PHP, er at dette ofte er billigere at hoste på et fornuftigt setup samt at PHP udviklig er nemt at få fat i. Der findes allerede tusind vis at færdige gratis CMS løsninger.

Du er meget velkommen til at hive fat i mig, hvis jeg kan bidrage med yderligere.

Rigtig god weekend.

Dbh Brian

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Skrevet kl. 20:53

Tak for jeres svar:)

Jeg skal jo lave et community, og jeg satser på at få mange brugre på et tidspunkt, så der skal være godt med plads. Der skal være mulighed for betalingsmodul og Joomla. 

Jeg har set på et med 10GB, men jeg ved ikke, hvor mange brugere det kan holde, hvis de både uploader videoer og billeder. Kan I give et skøn på det? 

Kan I finde et webhotel til mig som har de samme features, som de erhvervs webhoteller, som de har her på domaindirect http://www.domaindirect.dk/H?cmd=100 måske bare billigere. Jeg skal betale for et helt år af gangen, så det bliver rigtig mange penge. Jeg har også hørt om one.com, surftown.dk og noget der hedder unoeuro.com, men vil helst have en udbyder her fra Danmark. Det er jeg mest tryg ved, da jeg ikke har haft webhotel før. Men håber I kan komme med et alternativ. 

Samt hvis jeg nu køber et domæne hos Dk-hostmaster https://www.dk-hostmaster.dk/ kan jeg så bruge hos alle de firmaer, som udbyder webhoteller?

I må gerne komme med flere forslag:)

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 23:37

@Thomas: Du kan ikke købe domæner hos DK-hostmaster - dem skal du købe gennem en registrator (en virksomhed, der forhandler og registrerer domæner). Domænet kan du evt. sætte op via GratisDNS, og lade det pege på det webhotel, du nu vælger.

Hvis du vil finde og sammenligne specifikationer for One.com, Surftown og UnoEuro m.fl., skal du være velkommen til at kigge nærmere på mit site for prissammenligning af webhoteller - her finder du priser og andre relevante informationer om de nævnte udbyderes webhoteller.

Angående serverplads: det er vanskeligt at vurdere, hvor megen plads du har behov for. Der er ingen tvivl om, at videofiler fylder en del, men hvor meget serverplads, du har behov for afhænger jo af, hvor mange brugere, der uploader "x" antal videofiler, billedfiler osv. (og hvor meget de hver især fylder).

10 GB rækker ikke langt, hvis dine brugere er flittige til at uploade tunge videofiler. Start med et webhotel med 10 GB, og se hvor langt du når. Men vær sikker på, at du har mulighed for at tilkøbe mere serverplads, hvis du får behov for det - få bekræftet, at du har mulighed for at opgradere, inden du køber webhotellet, så du ikke skal til at skifte udbyder midt i det hele.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)