Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny Cookie lovgivning, jeg fatter det ikke?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Vesterbro
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 282
Fra  Heavyrope Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

For A Fact
Strategi og Rådgivning baseret på fakta!

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 11:34

Ken Schultz:

Et samtykke kan indhentes på forskellige måder, som der bl.a. er eksempler på i den vejledning som der er lavet til bekendtgørelsen.

Du har ret jeg beklager formuleringen!

Thomas -> Det kunne godt være krævet at du skal fjerne dine cookies. (Kommer lidt an på hvordan praksis udvikler sig.) Du skal også sikre dig at dine kunder (dem der har reklamer på din side) ikke bruger deres cookies til at spore folk hvis de eks. har været inde på din side først.

Omkring loven så er der selvfølgelig et paradoks i at staten stadig overvåger os i hoved og *** når vi færdes på internettet (ca 300.000 gange om året pr. dansker i forbindelse med telefon, sms og internet) mens den påstår at kæmpe for privatlivets fred. Det ville nok være ligeså relevant at få det forbudt. Jeg syndes nu enlig den danske er et hæderligt forsøg på ikke at ødelægge det for alle os der bare ønsker at lave nogle gode IT produkter. Men det går hårdt ud over affiliates og webshops. Tror nu at der kan laves nogle gode løsninger vi skal bare bruge lidt tid til at finde dem.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:43

Asger Jon Frounberg:
Thomas -> Det kunne godt være krævet at du skal fjerne dine cookies. (Kommer lidt an på hvordan praksis udvikler sig.) Du skal også sikre dig at dine kunder (dem der har reklamer på din side) ikke bruger deres cookies til at spore folk hvis de eks. har været inde på din side først.

Kan jeg fjerne cookies på brugerens computer? Eller kan jeg bare henvise til en guide til, hvordan man sletter dem?

MVH

Thomas

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 11:46

Hej Thomas

Du kan f.eks. henvise til denne side:

http://minecookies.org/cookiehandtering

Mvh. Ken

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 12:11

Kan meget  godt li' den måde du og partner-ads har gjort det på :-)

Men jeg tænker bare, som affiliate partner ligger man jo ikke selv cookies ind på brugerens computer gør man? Cookie'en bliver vel først lagt når den besøgende trykker på linket og kommer ind på annoncørens hjemmeside... Eller hvad?

- Alexander Baandrup Larsen  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:17

Alexander Baandrup Larsen:
Men jeg tænker bare, som affiliate partner ligger man jo ikke selv cookies ind på brugerens computer gør man? Cookie'en bliver vel først lagt når den besøgende trykker på linket og kommer ind på annoncørens hjemmeside... Eller hvad?

Cookien lægges når du besøger siden - det er ikke nødvendigt at klikke på noget inden.

MVH

Thomas

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 12:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når okay det ser ud som om der ikke er nogen vej uden om :(

Tak for svar :-) Og tillykke med fødselsdagen :D

- Alexander Baandrup Larsen 

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 09:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie loven har nu været i kraft i et knap et år, og det er stadig de færreste der overholder den (inklusiv mig selv).

Fornylig satte jeg mig for at undersøge hvordan de i praksis i har tænkt sig at håndhæve loven, og hvad en eventuel bødestraf vil være.

Og her et et uddrag af det svar jeg fik fra Erhvervsstyrelsen:

Med hensyn til håndhævelsen af reglerne på området kan styrelsen oplyse, at den manglende overholdelse af reglerne i Danmark endnu ikke har resulteret i bødestraf, hvorfor vi ikke kan oplyse størrelsesordenen af en evt. bøde.

Baggrunden herfor er, at lovgivningen er relativ ny og der er tale om et paradigmeskifte, hvorfor vi har valgt at give hjemmesiderne tid til at omstille sig. Styrelsen har dog en forventning om, at det ser anderledes ud indenfor det næste år. Det skal hertil bemærkes, at det er politiets opgave at udstede bøder på området. Styrelsen vil i den forbindelse være behjælpelig med at fastsætte bødens størrelse.

Så som i kan læse, så skal man naturligvis overholde loven, men det bliver i praksis ikke håndhævet. Og da det er politiets opgave at udstede bøder, tvivler jeg på det har ret høj proritet?

I kan læse hele svaret fra Erhvervsstyrelsen, og lidt mere om hvad Cookies her på http://www.larsbachmann.dk/cookie-lovgivningen.html

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 09:59

@Lars: Tak for research og update. Jeg havde selv undret mig over, hvorvidt der var givet bøder.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)