Jeg tror det er fordi at android automatisk slå noget sikkerhed til fordi den ikke er på android marked endnu. Men når den skriver du ikke kan installere den skal du gå ind i indstillinger og fjerne fluebenet på den øverste :)
Der er ingen tvivl om, at der godt kan være penge i at lave apps, men det kræver virkelig, at man har en god ide og man er god til det med at lave den. Alternativt ville det være fedt, hvis man kender nogen, der kan hjælpe en med at lave apps'ne.
Derudover så gælder der jo det samme for det at lave apps som der gør for alle mulige andre projekter, men skal være god til at markedsføre det og man skal have de rigtige evner til at sælge produktet, særligt når man skal ud og finde sponsorer til app'en.
Jeg tror det efterhånden er svært at få folk til at købe apps og hvis man skal have dem til det, så skal du alligevel have vildt mange kunder før det kan betale sig.
Jeg har forøvrigt kontakt til flere innovationsgrupper på HHX, der mangler en App-nørd til at hjælpe dem. De kan helt sikkert ikke betale dig med penge, men de vil kunne hjælpe dig med at sprede en app og nok også hjælpe dig med salg og markedsføring, samt en masse andre ting, hvis du kan hjælpe dem med at lave deres apps. Jeg ved godt, at det lyder lidt usexet, men det er en meget oplagt vej ind på app-markedet, da du så vil have mulighed for at få en forholdsvis kendt app ret hurtigt, hvilket kan være din indgang til flere apps senere.