Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af software i USA, importerklæring ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Oct 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Er der nogen der har erfaring med køb af software i USA. Jeg har købt et stykke downloaded software i USA, et plug-in jeg skal bruge i et design program.

Hvordan registrerer jeg nu dette i mit regnskab. Så vidt jeg kan se på fakturaen er det inkls. amerikansk moms. Jeg har læst lidt rundt på nettet og nogen steder står der man skal registreres som importvirksomhed, hvordan foregår dette, og er det virkelig nødvendigt når det indkøbte ikke er til videresalg?

Håber nogen kan hjælpe, tak.

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 07:29

Hej

Du kan betragte downloaded software som en service, i stedet for en vare. Så er der ikke tale om import, og så skal du ikke registreres specielt.

Når du køber det, skal du oplyse dit danske CVR nummer, så pålægger de dig ikke moms. Hvis du har købt det, og der er amerikansk moms på, tror jeg ikke du kan få den godtgjort.

I regnskabet opfører du hele beløbet som køb af ydelse i ikke-eu land.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 07:40

Tja normalt som nævnt, skal du købe momsfrit og selv momse beløbet, der er dog ikke told på digitale vare fra ikke EU lande.

Tror den bliver svært at refundere.... det er en US fejl fordi de ikke ved bedre og sælger den over nettet uden hensyntagen til eksport....

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 07:53
Amerikansk moms eksisterer ikke.
Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 09:14

Anders Nielsen:
Amerikansk moms eksisterer ikke.

Nej moms er dansk, I USA er det TAX eller sales tax Stick out tongue

Potato tomato, same difference... der er åbenbart noget på trådstarters Faktura han måske ikke havde behøvet betale. Der findes jo også et begreb som Tax Free ik?

At sige der ikke er moms er lidt.... Gøg & Gokke, men ja ikke som vi kender ordningen, det er lidt mere komplekst end som så, bl.a. fra stat til stat.

Du kan jo spørge i Californien hvad de synes om de "pris" stigninger Arnold fik indført på Benzin bla. for at få butikken til at hænge sammen.

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 09:16

Men det virker ikke som trådstarter skal bruge meget tid på det i dette tilfælde, for at forklare en amerikaner virksomhed det for at få lidt småpenge tilbage er nok ikke tiden værd når alt kommer til alt. Alt efter pris selvdølgelige.

/

Tilmeldt 19. Oct 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 09:47

Tusind tak for svar.

Ja jeg mener selvfølgelig Sales Tax og ikke moms, men det virker jo i princippet lidt på samme måde, bare forskellig fra vare til vare og fra stat til stat.

Dvs. jeg skal blot registrere købet som momsfrit køb fra land uden for EU?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)