Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad synes du om denne forretningsidé?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino'er.

Håber det er i orden med jer at jeg lige bruger Jer til at lave en lille markeds undersøgelse på en ide en kammerart og jeg har fået.

Min kammerart arbejder i dag som vagt for et større vagtselvskab i danmark, han kører bla. alarm udkald til folks private huse, firmaer, sommer huse og diverse andet, når der har været indbrud.

Han ser derfor også hvordan tyven er kommet ind i huset. Oftest skyldes det simpelthen at folk ikke sikre deres huse godt nok, men bare får en alarm installeret og forventer det vil sikre huset.

Vores ide går ud på at lave et firma som tager hjem til folk og vejlede dem i hvad de kan gøre for at forhindre tyven i at komme ind.

Lidt i stil med det TV programmet Stop Tyven fra 2004 på TV Danmark (Kanal4). Dog uden at lave et indbrud og rode deres huse til.

Vi havde nok mest forestillet os, at det vil være kunder som i forvejer er ved at få installeret en tyveri alarm, som ville gøre brug af vores viden.

Hvad prisen ville blive ved vi ikke, men det vil ikke være noget volsomt beløb.

Så mit spørgsmål til dig er, er det en service du kunne finde på at bruge?

Vi har selv en del ekstra ide'er som kunne kombineres med dette, men vil ikke ud med hele forretningsplanen.

Kom gerne med indspark og ider til hvad man ellers kunne tilbyde.

Michael

 

Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 44
Fra  Pixel IT Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

DET tror jeg godt at I kunne lykkedes med.

Ideen lyder umiddelbart rimelig frisk og der burde være et pænt marked for det både her i DK, men også SE hvis I vil det senere hen, det er vidst ikke super udbredt i forvejen kan jeg se, der er lidt Falck hist og pist med sensorer og alarmer her og der, men ikke decideret fysiske forstærkninger eller lign.

Smile !

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har også siddet og googlet lidt og har ej heller kunne finde nogle som tilbyder denne service.

Men ville lige spørge her, for folk plejer at komme med deres mening råt for usødet, hvilket er det vi gerne vil have.

 

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne godt tænke mig lidt flere tilbage meldinger.

 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en rigtig god ide, undrer mig egentlig lidt at der ikke findes nogen i forvejen, men selv om der gør, har de jo sikkert godt af lidt konkurrence.

Jeg tænker lidt, hmmm hvor mange vil betale et større beløb for det? Vi er jo slemme til at tænke "det sker kun for naboen" så overvej evt. om forsikringsselskaberne vil være på noget partnerskab, hvor de måske sponserer en del af udgiften som det koster kunden? Det burde være en Win-Win-Win Big Smile

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også vores bekymring, hvad man kan tillade sig at tage for sådan en service. for folk er som du siger rimelig nærrige. Men tror der er nemmere at få folk til at betale for det, når de aligevel skal have installeret alarm.

Man kunne også lave et samarbejde med et forsikringsselvskab som kunne give noget rabat på indbo forsikringen hvis man får udført de ting som vi kan anbefale man får lavet, evt.

 

Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Min umiddelbare tanke er at I skal forsøge at finde en forretningsmodel, hvor i ikke pålægger kunden en ekstraomkostning ved at få jer ud.

Jeg ved at dette umiddelbart lyder lidt underligt. Men som du selv nævner så er folk nærrige og ønsker ikke disse omkostninger.

Kunne man derimod fungere som uvildig vejleder, og evt. tjene pengene på et samarbejde med alarm producenterne, leverandører af div. indbrudssikringsting og evt. et samarbejde med forsikringsselskaberne så vil det alt andet lige være meget lettere af få succes med konceptet.

Blot min tanker på 1 min.

CACTUS  mod tømmermænd - www.cactusgroup.dk

Kvalitets golfrejser til fornuftige priser - ClassicGolf 

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Limschou:

Hej Michael,

Min umiddelbare tanke er at I skal forsøge at finde en forretningsmodel, hvor i ikke pålægger kunden en ekstraomkostning ved at få jer ud.

Jeg ved at dette umiddelbart lyder lidt underligt. Men som du selv nævner så er folk nærrige og ønsker ikke disse omkostninger.

Kunne man derimod fungere som uvildig vejleder, og evt. tjene pengene på et samarbejde med alarm producenterne, leverandører af div. indbrudssikringsting og evt. et samarbejde med forsikringsselskaberne så vil det alt andet lige være meget lettere af få succes med konceptet.

Blot min tanker på 1 min.

Det har du nok ret i, vi skal nok tænke meget over prisen over for forbrugeren i hvertfal. Så kan man lave et samarbejde med forsikringsselvskaber og alarm selvskaber.

Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvad folk ville være villige til at betale for sådan en service, hvis I i samme omgang var igang med at få installeret en alarm, da man i så fald allerede har besluttet sig for at sikre sit hus jo. Så hvad kunne I tænke jer at betale for sådan en service.

I må gerne i samme omgang godt nævne hvilken type bolig i havde i tankerne da i besluttede en fair pris, var det en lejlighed? et rækkehus, mindre parcel/villa hus eller større ejendom? for tiden man bruger på et rækkehus kontra en større ejendom er jo noget forskellige og det bør prisen nok også afspejle.

 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det lyder som en rigtig god ide, men det vil jo være fordelagtigt hvis i sådan set ikke koster kunden noget - men har i samarbejde med forsikringsselskaberne, har en aftale om at i får nogen penge for at sikre kundens hus.

Jeg har før holdt et oplæg for Nykredits forsikringsledelse, om at man burde få en konsulent ud til en kunde og fortælle dem om ting som de burde gøre, for at sikre deres hus mod oversvømmelse (der findes rigtig mange tiltag). Hvis kunden så gjorde dette, skulle kunden have en rigtig god rabat på sine forsikringer!

I kunne jo derfor også, tage ud til personer og fortælle dem om, hvordan de sikre deres hus mod oversvømmelse. Hvis de så laver nogen af disse tiltag og det kan bevises, at de mindsker risikoen for oversvømmelse eller indbrud med 20% - så skal I have et fast beløb ud fra den procentsats.

Det kunne så lyde: sikring på 50% = 40.000 kr - sikre på 40% = 35.000 - sikring på 30% = 30.000 kr. osv osv.

Jeg tror helt klart forsikringsselskaberne vil kunne være med på dette, da deres gyldne tider er ovre - de er i priskrig med de andre og deres præmieudgifter er stigende, hvorfor hvis de kan nedsænke deres præmieudgifter, så vil deres overskudsgrad også stige!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville faktisk være en god måde at gøre det på, det vil jeg lige tage til eftertanke.

 

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)