Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt forretningskoncept - www.fashionfling.net

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Dec 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino brugere
Jeg og fire venner har arbejdet på et konceptet i et halvt års tid. Vi har netop lanceret og er I gang med at vurdere feedback på konceptet. Hjemmesiden hedder www.fashionfling.net. Helt kort går konceptet ud på at man får en nem tilgang til unikke fysiske tøjbutikker, blive opdateret på de nyeste trends og blive eksponeret til deals i forskellige udvalgte fashionbyer. Pt er vi kun aktive i København men vi håber på sigt at dette kan udvides hivs konceptet holder. 

Da mange små tøjbutikker kæmper en hård krig mod generel økonomisk nedgang og stor konkurrence fra netsalg, håber vi at vores koncept kan hjælpe de unikke butikker i gadebilledet til at overleve og komme styrket igennem krisen.

Butiksmanagere har følgende muligheder ved at bruge vores eksponeringsplatform:

- Butikkerne kan bruge vores system som et online udstillingvindue og dermed holde shopperne opdateret med de nyeste trends ved at oploade outfits på hjemmesiden.
- Ved at bruge vores deal system kan man reklamere med nedsatte priser på nettet uden at man fysisk har gjort det i butikken. Dermed har butikken stadig muligheden for at sælge sine produkter til fuld pris når folk tilfældigt kommer ind fra gaden.
- Når en butik opretter vouchers på FashionFling opnås viral markedsføring når brugerne deler tilbudet på Facebook ved tilgengæld at opnå en rabat. Dermed opnås markedsføring samt salg på en og samme tid. En butik kan lægge 3 forskellige 50 % vouchers op på hjemmesiden som er begrænset ved køb op til DKK 500, DKK 1.000 og DKK 1.500.

Vi har kørt nogle test deals og har følgende historie fra butikken MUD på Østerbro. MUD fik ved brug af vores vouchersystem solgt for 8.000 DKK tilgengæld blev der givet DKK 1.500 i rabat. Samlet blev dette en rabatprocent på 18,75 %.
MUD tjente dermed stadig rigeligt med penge men fik samtidig en masse værdifuld viral markedsføring når voucherne blev delt igennem Facebook.

Jeg håber I kan se fordelen ved vores koncept. Vores mål er at gøre det fordelagtigt for både shopperen og butikken så alle får noget ud af systemet.
Kom gerne med feedback på konceptet, hjemmesiden og strategiforslag på hvordan vi kan få eksponeret vores koncept.
jeg ser frem til at høre fra jer.
Dines Poulsen/www.fashionfling.net
Fra København
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 21:44
Jeg synes det er et rigtig interessant koncept I har med at gøre, men der er selvfølgelig en række problemer, der kan opstå.

1) Giv brugerne noget at komme efter!
- Det er ikke altid nok bare at give dem mulighed for et tilbud, der skal ofte være noget særligt at komme efter. Et bud på noget særligt kunne være at finde nogle trendsættere, der vil være med til at udstille deres look på siden. Dermed kan brugerne spejle sig i dem.

2) Gør jer klar, hvem brugerne er
- Der er klar forskel på, hvordan i opbygger hjemmesiden, og hvilke butikker I skal ud og have fat i, alt afhængig af, hvilken målgruppe I har med at gøre. Man har ofte en tendens til at have sig selv som fokus, men måske er det ikke den bedste målgruppe.

3) Brugerne skal opfatte jer som en ven
- Hvis brugeren finder ud af, at I tjener penge, så er I fucked. Det er selvfølgelig sat lidt på spidsen, men brugeren skal opfange jer som "gode venner" og ikke nogen, der udnytter dem til at tjene penge.

Det var bare et par indspark
Tilmeldt 14. Dec 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:03

Hej Morten

Tusind tak for den nyttige feedback. Jeg tror du har ret i mange af dine iagtagelser.

Det er specielt nødvendigt for os som du siger at ramme de rigtige trendsættere og få dem med i opstartsbølgen,Hvis du kendere til bloggere, modeinteresserede eller butiksejere er du velkommen til at fortælle om konceptet og høre hvad de siger.

Vi vil gerne gøre det nemt at få en god oversigt over hvilke butikker der appelerer til én. Dette vil jo også kunne kombineres med at for eksempel bloggere henviser til de butikker som de ofte handler.

Endnu engang tak for den konstruktive feedback.

Mvh

Dines

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 22:56
Jeg synes jeres ide med blogs er rigtig god og det kunne jo være rigtig fedt, hvis man kunne få folk til at blogge for jer. Prøv at kigge efter på forskellige modebloggeres blogs og så find nogen, der kunne være harmonere med jeres ide. Det kan godt være, at de skal have lidt for at skrive for jer i starten, men hvis det er det, der kan trække folk til jeres side, så er det det der skal til. Spred budskabet i jeres netværk.

Nu synes jeg jo selv, at jeg har verdens fedeste stil, men end ikke min kæreste er enig med mig, så jeg er nok ikke den bedste at spørge her! :-) Jeg kender en del unge mennesker, der er trendsættere, men problemet er lige nu, at jeg er indeover et lignende projekt og der bruger jeg dem også, men jeg skal nok sige til, hvis jeg finder ud af noget.

Et forslag kunne dog være at tage ud til CBS, KUA etc. samt alle de steder målgruppen er. Vær friske og spørg folk. De er ofte meget mere positive end vi andre regner med.

Mit bud er, at I først skal have gjort det til en stilside og så samtidig arbejde med virksomhederne. Når I har fået trendsætterne ind på siden, så er det meget nemmere at få butikkerne ind, for så kan de se, at der er trafik. Jeg ved godt, at det er dem, der betaler gildet, men de skal først tændes før de betaler.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)