Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forvirret kommende Iværksætter, ønsker svar.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 567
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stefan,

Jeg har selv siddet med samme spørgsmål, da jeg startede som iværksætter. Men det er bare at springe ud i det. Og hvis man virkelig brænder for det, så skal det nok lykkes.

Jeg har et par råd (jeg har trods alt været med til at starte eller været medejer af 9 virksomheder), så måske det kan hjælpe lidt.

• Sørg for at du har lagt en ordentlig forretningsplan, som inkluderer alt. Dette hjælper dig med at til at svare på nogle spørgsmål, som du måske ikke har tænkt over før.  
  • Brug dit netværk (søg efter andre personer, der kan hjælpe dig med de ting i din virksomhed, som du måske ikke er så god til)
  • Vær modig og stil højt (mange iværksættere har svært ved at sætte penge i deres virksomhed, hvilket ofte resulterer i, at virksomheden fra start kan virke uprofessionel eller have manglende ressourcer til nødvendige tiltag)
Jeg har faktisk skrevet en bog, der beskriver de basale ting, man skal tænke over som iværksætter. Jeg synes selv den er meget god ;)
Du kan læse et uddrag af den her. Jeg håber meget at den kan hjælpe mine med-iværksættere til at få en bedre forretning. 
http://tokekruse.dk/den_geniale_ivaerksaetter_bog
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:45

Stefan:
Tales der af erfaring?

Så konklusionen er at man ansætter folk udefra! :)

Sidste linie var sku meget god ;) ..

Tak!

jeg har skam ingen venner hele min iværksættere passion fylder det hele , de enkel gange venner er fordi de vil samarbejde , de har dog ikke samme iværksættere så de tapper på ens iværksættere kræfter jeg laver det hele selv i sidste ende og mister kun  tid og i sidste ende penge

måske skal drives anden måde min virksomhed , det er ikke let for nogle i min branche vil jeg tro pro er jeg ikke hård nok til at drive og alle vil det tages ens iværksættere energi vis skal rykke meget for at få penge for i sidste er at drive  iværksættere er at tjene penge , jeg sider tænker på ny strip booking måde , men gennemtænker hvordan det kan for enkels for jeg vil have det lykkes

måske tænker lidt mod vejes færre strip modeler på min side og de kan leve af det, for mange starter og stopper hurtigt i min branche , jeg ved dog min energi og vilje og stædighed , jeg ved det lykkes for mig min intelligents om branche gør jeg overlever

finde de bedste og jeg synes selv jeg ikke er den bedste til at finde de bedste venner

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 22:45
Mange tak!

Har også tænkt en del over hvordan jeg kan fåfolk til at lave det jeg ikke er så god til. Har et familie medlem som er revisor som kan hjælpe med alt om økonomien, så suger til mig når han skal hjælpe med regnskabet!

Med hensyn til markedsføring har jeg en del ideer som skal prøves af. Har dog også lige købt 4 bøger, 3 om guerillamarketing og 1 der hedder marketig warfare som thorborg anbefalede :)

Skal være helt ærlig og sige at jeg SLET IKKE har set på en forretningsplan. Hvor vigtig er denne? Og hvad hjælper den med?

Jeg har tænkt mig at lease mit inventar, og bruge resten af mine penge på indretning, facader og markedsføring! :)

Håber de 4 bøger giver noget brugbart!

Den bog du har skrevet, hvad kan den hjælpe mig med og hvordan? :)

Takker!
Fra København
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 22:46
Det er meget svært at sige, hvor lang tid det vil tage før I får succes. Nogle virksomheder har succes fra dag 1 mens andre har noget længere løbetid. Jeg tror dog som udgangspunkt, at man først begynder at tjene rigtige penge i år 2 og 3, men det kommer virkelig an på, hvor meget held man har med konceptet.

Forøvrigt så håber jeg virkelig, at du kan få udviklet et fedt koncept. Du nævner selv Joe and the Juice og det er jo typeeksemplet på en virksomhed, der har stor succes på et marked, hvor man ellers normalt gør det på nærmest den samme måde. De viser med stor tydelighed, at det ikke betyder så meget om man bruger lyst eller groft brød, men det er oplevelsen man sælger mere end det er en sandwich.

Derfor skal du virkelig tænke over, hvordan du differentierer dig fra de øvrige virksomheder, for der skal alligevel noget til at få folk fra vestegnen til at forlade den lokale shawarma for en lækker sandwich.

Jeg kan virkelig godt følge din tankegang omkring arbejdet i banken - jeg ville ikke holde et halvt år!
Tilmeldt 10. Nov 11
Skrevet kl. 23:05
Har sku tænkt længe over det med konceptet?
Hvad kan man kalde for et koncept? Det er mit store spørgsmål!

Er det når indretningen i butikken, samt evt. Musikken ser overens med indretningen? Er det det at man sælger friske varer? Eller hvad?.

Hvad er Joe and the juice koncept?

Jeg mener en bagel med kylling og bacon kan vel kun laves på 1 måde? :) Er det så her jeg giver en ekstraordinær service, og evt. Giver kunden noget med som han/hun ikke havde forventet eller ? Noget skal der jo gøres for ikke at drukne i mængden! :)

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 23:29
For det første så er det rigtig godt med en forretningsplan i en virksomhed som denne. Forretningsplanen er et meget vigtigt styringsredskab og på et tidspunkt er det vigtigt med investorer eller långivere og de vil meget gerne se en forretningsplan, da de ellers investerer i noget ukonkret. Jeg ved godt, at det er kedeligt at lave, men det er brugbart. Jeg kan anbefale mamut iværksætter, der kan downloades gratis på mamut.dk.

En anden ting er så det med konceptet. Konceptet er i virkeligheden det hele. Det er måden det ser ud på, det er produktet man får og det måden medarbejderne agerer.

Joe and the juice skaper et unikt produkt, hvor der er rigtig meget energi omkring. Det at man kan se de unge smarte mennesker knokler som de gør, det gør, at det er en anden oplevelse end en normal kedelig sandwichbar. Det har naturligvis også noget med indretningen, der er hypermoderne og sådan, men konceptet er altså helheden og det er ikke så meget juicen vi betaler for som konceptet.

Det er lidt det samme med Starbucks, hvor vi er villige til at betale en formue for en kop kaffe, fordi de har et unikt koncept.

Jeg kan ikke udvikle dit koncept, men jeg kan give dig feedback på det og kan hvis jeg tænker mig om også godt komme med gode ideer, men det er din ide og derfor er du den eneste, der virkelig kan udvikle et fedt koncept til din virksomhed, særligt hvis det skal blive en kæde.
Tilmeldt 10. Nov 11
Skrevet kl. 23:45
Super det må jeg se nærmere på!

Med hensyn til konceptet/ hele ideen, så tænker jeg det hele igennem og går 100 % ind i det!

Kan et koncept godt kun være en 1 sepciel målgruppe?

Eks. Hvis jeg laver hele butikken i en street version med moderne hip hop og fed grafitti på vægene og moderne hip hop musik / rap, vil dette så ikke kun ramme 1 målgruppe? Som er de personer der kan lide den slags musik? Selvom jeg stadig sælger "alm" sandeich og juice!

:)
Fra Århus
Tilmeldt 4. Feb 09
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 23:51

Må jeg spøger hvorfor en sandwichbar ? er der penge i det ? nu hvor du selv skriver at du arbejder i en bank og det skal handle om penge. hvad med en pølsevogen, dem ser man stort set kun i københavn, ellers er kan man kun få en sandwich på hvert gadehjøren i dag.

Men lade for gud skyld vær med at ansætte nogel venner.

For det første så ved ud ikke om du kan arbejde med dine venner, og hvis du nu ikke kan det havde så ?

For det andet så er i jo vennner så gør det vel ingen ting at din, ven/venner tager lidt letter på de opgaver du stiller dem overfor. hold dig for gud skyld væk for det, jeg har prøvet det med en gammel ven i gennem 10 år, han skulle bare lige arbejde hos mig i 2-3 mån, men det bliver aldrig det samme venskab igen

Info om 
Byt-bil.dk er gratis for alle

Tilmeldt 10. Nov 11
Skrevet kl. 00:03
Om der er penge i en sandwich bar må tiden vise! :)

Har en ven sam har en bagelbar og det kører fornuftigt! Men han dog intet koncept, han minder om ALLE de andre, den eneste forskel er at han ligger i et område hvor han ikke har konkurrence!

Arbejder selv i en pølsevogn hveranden week. Og jo der er ABSOLUT MASSERE af penge i det, ihvertfald i denne.
Nok til at jeg ikke selv skulle arbejde hvis jeg ejede den, men kunne ikke selv se mig arbejde der til hverdag!

Men hvis jeg inretter mit sted som jeg mener det ville være fedt, samt sætter noget musik jeg og andre kan lide samt at pengene går til mig, så tror jeg også motivationen ville være der!
Side 2 ud af 2 (19 indlæg)