Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til regnskab

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Nov 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har brug for lidt hjælp til det med regnskab (driftbudget/likviditetsbudget) samt moms og regnskab - og det må meget gerne være noget som kan gøre det for en lille mønt :-)

Så håber der sidder nogle rare sjæle derude som hjælper en amino i nød :-)

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 15:20
Hvad er det i virkeligheden du skal have lavet?

Har du lavet en egentlig forretningsplan? Hvis du ikke allerede har så kan jeg anbefale Mamut's gratis værktøj til det, da det guider igennem forretningsplanen skridt for skridt og herunder også de forskellige budgetter.

Der ligger også en del gode skabeloner på ivaekst.dk, hvor man også bliver godt guidet igennem.

Det er bestemt ikke nemt at lave budgetter, regnskaber er lidt nemmere!

Hvor længe har du forøvrigt været igang?
Tilmeldt 22. Nov 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:15

Jeg har været i gang i et par måneder og har fået udarbejdet en god forretningsplan, men er gået rimelig meget i stå over budgetplan og ja jeg har kigget på alle de skabeloner og værktøjer som de forskellige sites tilbyder, men jeg har brug for at få hjælp til at opstille reelle tal og får udarbejdet en rigtig drift og likviditets budget, da jeg er idiot med tal og regnskab.

Mht regnskab og moms, så er jeg i tvivl om hvis man er registreret som en virksomhed fra 1 sep om ens regnskabs år slutter pr 31.12 eller først til sep 2012?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:34

Hej.

Enkeltmandsfirma 31.12.2011.

MvH

Peter

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 22:10
Det meget oplagte svar ville selvfølgelig være at gå til din lokale revisor, men det går også meget nemt hen og bliver en meget dyr løsning, men det er ofte den sikre løsning, særligt hvis det er en nogenlunde god revisor.

Et andet og lidt mere interessant bud kunne være nogle af de små firmaer, der ikke er autoriserede revisorer. Jeg kender en del af de her firmaer og det er ofte Virksomhedsøkonomilærerne fra den lokale handelsskole, der står for det. De giver meget ofte en yderst kvalificeret hjælp og er ofte meget billigere og derudover også meget tit bedre, da det ikke er med automatpiloten trukket, at de gør det.

Forøvrigt så vil jeg anbefale dig at få en form for bestyrelse med en række folk, der har de kompetencer du ikke selv har, hvilket f.eks. kunne være en med regnskabsbaggrund, en med markedsføringsbaggrund, evt. en med lidt juridisk baggrund etc.. Det er ofte sådan, at de vil kunne hjælpe med at udvikle virksomheden, fordi de har nogle andre kompetencer end du selv har. Jeg ved godt, at det kan være svært at give afkald på noget af ledelsen, men det er ofte givet godt ud.

Jeg skal lige til sidst sige, at jeg ikke ved, hvilke kompentencer du har, så min bud var bare bud.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)