Udlejning af privat lejlighed
Tilmeldt 17. Feb 09
Jeg er ejer af en lejlighed i Herning, og går med tankerne på at udleje den, da jeg læser til dagligt i viborg.
Efter 3 måneders pendling er jeg ved at være træt af at side i bilen 2 timer om dagen.
Jeg har hørt noget om der er fastsat et beløb, hvad en lejlighed må koste pr . kvm. eller er jeg helt forkert på den?
Svar
Tilmeldt 4. Feb 08
Der er temmelig mange faldgruber her, du bør få professione hjælp til udformning af en lejekontrakt.
Der er regler for fastsættelse af huslejen, du kan evt se på LLO. Hvis du vil have en chance for at komme af med lejeren igen, skal du tidsbegrænse lejemålet (og ikke forlænge det senere), og det skal vist fremgå af lejekontrakten, at lejemålet er tidsbegrænset (fx at du flytter ind igen efter endt uddannelse). Men jeg er ikke ekspert, så det bedste råd er, at finde en der er.
MVH Kirsten
Svar
Kirsten www.kirstensquiltshop.dk
Tilmeldt 17. Feb 09
Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
John J
Skrevet
14-12-2011 kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
Svar
Tilmeldt 17. Feb 09
Hej Martin.
Du er velkommen til at sætte din lejlighed til leje via. min hjemmeside, hvor der er en del, der søger en bolig i Herning
Mvh. John
Mange tak for det, John :-)
Svar
Tilmeldt 17. Feb 09
Kan man tillade sig at tage mere i leje hvis man tillader lejer at have hund?
Svar
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
23-12-2011 kl. 18:54
Svar
Svar
Tilmeldt 17. Feb 09
Mark Andersen - Kørekortportalen.dk:
Mange tak for det, også god jul til dig.
Er der nogen der ved om man kan modtage boligsikring for en bolig, man bor til leje i, når man ejer en anden lejlighed?
Svar
Tilmeldt 30. Oct 09
BusinessMaroc
Skrevet
23-12-2011 kl. 22:58
Svar
Kan man tillade sig at tage mere i leje hvis man tillader lejer at have hund?
Du kan alternativt fremleje den ud møbleret der bestemmer du prisen og lej den aldrig ud mere end 2 år.
Svar