Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holder min idé overhovedet?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 14. Dec 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag allesammen, lad mig starte med kort at præsentere mig selv;

Mit navn er Morten, jeg er 19 år gammel, udadvendt og brænder for at arbejde.

Jeg har længe gået med en idéen om at starte min egen tøj forretning, forretningen skal foregå sådan at alt handel skal foregå over nettet, jeg vil handle med mærker som allerede er kendte i forvejen, derudover har jeg også tænkt over idéen med at starte mit eget mærke, men vil det være en god idé når min primære tanke er at sælge til private? 

Mine spørgsmål er;

Vil ideén være til at føre ud i virkelighed

er den holdbar

Hva skal mit budget være fra start ( hvad ville være en god idé at handle ind for )

Bedste muligheder for at markedsføre produktet.

Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 44
Fra  Pixel IT Skrevet kl. 11:43
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

God ide.

Sørg for at få dig en SEO webshop når webshoppen skal igang.

Sørg for at få dig et godt netværk !

Markedsfør også via Facebook via mund til mund / ven til ven, og ved at lave din egen page.

Flotte billeder er et must og meget gerne med en model på. Her kan du måske finde nogle venner eller nogle der er ved at starte op og vil hjælpe dig igang billigt.

Dit eget mærke kunne være fedt, søg evt. via nettet, evt. alibaba.com for at finde en producent der vil brande for dig, men du skal nok punge lidt ud og sørg for at tøjet ikke indeholder alt muligt og umuligt som det ikke bør.

Smile !

Fra Smørum
Tilmeldt 20. Nov 10
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 11:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Måske skulle du overveje at finde en måde at differentiere dig fra alle de andre tøjbutikker på nettet :-)

Hvad vil du gøre anderledes end f.eks. hele den der smartguy/girl/men kæde?

Tilmeldt 14. Dec 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:21

Jeg takker jer begge 2 for de hurtige svar.

Jeg synes selv at smartguy/girl kæden er rigtig god, og da jeg selv handler en hel der kommer en masse inspiration også fra den/de sider.

Dog har jeg umildbart aldrig set noget hiphop tøj på smartguy, og det er en tøjstil som jeg helt sikkert har med i mine planer om at markedsføre hvis jeg kan få stablet noget ordenligt på benene.

Men holder idéen med at sælge alle slags stile? altså slap af tøj, hiphop, pop osv?

Og er der nogen der ved hvilke beløb der vil være fornuftige at starte op med, dertil er der nogen steder man kan få iværksætter tilskud, eller hvad det hedder, synes nemlig at jeg engang for noget tid siden løb ind i sådan en side.

- Morten :-)

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 23:31

Søren Smedegaard :

Måske skulle du overveje at finde en måde at differentiere dig fra alle de andre tøjbutikker på nettet :-)

Hvad vil du gøre anderledes end f.eks. hele den der smartguy/girl/men kæde?

Helt enig... Find en niche  inden for området :-)

Det kan også være en god idé at spørge dig selv om hvorfor kunderne skal vælge dig.
Levere du hurtigt, har du de bedste priser, har du det største udvalg eller får kunden noget ekstra (fx. nogle point til næste køb)

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 23:43
Det er en rigtig god ide du har med at gøre, men du skal nok lige bruge et stykke på at lave en egentlig brancheanalyse, da der er rigtig mange, der har prøvet det samme som dig og som har knækket halsen, fordi de har glemt at lave den og bare sælger det tøj de selv godt kan lide.

Det er ofte, fordi folk er irriteret over, hvor dyrt tøjet er, så de forsøger at sælge det lidt billigere, men det lykkes sjældent for dem eller også så får de ikke de bedste leverancer hjem.

Derfor find de helt unikke målgrupper, hvor der ikke er meget konkurrenter. Der er rigtig mange af dem og der er ingen grund til at vælge de samme som alle de andre.

Derudover skal du finde ud af, hvad dit unikke salgsargument er, altså hvorfor skal kunden handle hos netop dig. Differentier dig og gør alting optimalt.

Du skal derudover være proffesionel fra starten af. Det nytter ikke, at du først får en ordentlig hjemmeside efter et år og det nytter ikke, at din webshop og din distribution er for langsom.

Du har helt sikkert ikke alle kompetencer, så find en at arbejde sammen med eller gerne flere, så I kan supplere hinanden rigtig godt.
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:15
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:17

Jo flere mærker du har, jo større varelager kræver det, og jo større kapital.

Er du istand til at skafffe så mange penge til både en webshop og eget mærke? Jeg vil fforeslå at du starter med eget mærke og husk at differentiere dig fra andre! Der er SÅ mgeget tøj på markedet til unge fyre.

Fra Fyn
Tilmeldt 13. Jul 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:30

Du kan jo overveje at starte med hiphop-tøjet, og se om du kan sælge nok af det, til at butikken løber rundt. Og så kan du udvidde med andre tøjstile, når du har lavet dit proof of concept. Dette er ofte en god måde at starte på ;)

Personligt har jeg ingen erfaring med salg af hiphop-tøj, men prøv at udfordre dig selv lidt. Kan du finde på en unik måde at markedsføre DIT tøj på, som ingen eller kun meget få andre benytter sig af? Kan du sælge ind til en gruppe, som andre ser op til/lader sig inspirere af, så du får levende reklamesøjler à la Kronprinsess Mary, B.S. Christiansen og Martin Thorborg?

Iværksætter-tilskud blev vist aflyst for år tilbage. I dag må man finde private investorer, og satse på organisk vækst (tjene penge før man investerer dem), og den slags er svært, hvis man ikke har en solid og gennemarbejdet forretningsplan. Da det er en handelsvirksomhed du vil lave, er planer for salg og markedsføring helt afgørende.

Tag en grundig dialog med din målgruppe. Lav dine egne markedsundersøgelser, på den mest simple måde af alle: gå ud og snak med nogle homeboys i hiphop-tøj, og spørg hvorfor de købte deres tøj hvor de gjorde. Hvilke kriterier vælger de efter? Pris? Kvalitet? Mærke? Service? Andet?

Vær grundig, og vær tålmodig. Det er denne viden du skal leve af, når du åbner din butik. Og denne viden som skal dokumentere, at din plan holder vand. Stop ikke efter 5 eller 10 identiske svar, fordi du tror at du nu ved alt om dette marked. Spørg 100 eller 500 hiphop-typer, før du tror du ved noget om markedet.

Og brug Amino. Der er masser af god viden gemt i blogs og debatter.

Claus

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 00:30

Fedt du har lyst til at starte din egen forretning.

Du skriver ikke, om du allerede har erfaring fra en tøjforretning i dag. Hvis ikke, kan det være en mulighed at arbejde nogle år ved en tøjforretning, og dermed få kendskab til alle processerne. Samtidig får du en kontaktflade bestående af kunder (=du danner dig et billede af behov) og leverandører (=du forhandler og netværker). Alt sammen noget, der vil styrke dig i din videre færd som selvstændig.

Alternativt skal du bare kaste dig ud i det :) "Uddannelse" gør dig ikke nødvendigvis til en bedre selvstændig, men det gør dine erfaringer.

Held og lykke! 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)