Hej Jeg har fulgt debatterne herinde med stor beundring. Det er fedt at man kan dele viden og erfaringer på denne måde. Nu til mine spørgsmål: Vi ejer et nedlagt landbrug. Min hustru har en enkeltmandsvirksomhed ved siden af hendes normale job. Vi vil gerne at hun skal gå fuldtid med hendes 'bix'. 1) Vores udhuse er eget til at indrette som butik samt kursuslokale. Kan og hvordan afskriver vi denne udgift? Vi snakker om en omkostning på 3-500.000 kr. Hvad så hvis vi engang vil sælge gården - hvordan står vi så? Jeg fremlagde dette spørgmål på et intromøde hos Skat, men fik kun det svar at virksomheden skulle være kørende i min 10 år, så ville det ikke have indflydelse på et evt salg. Rent skattemæssigt. Hvordan står vi hvis firmaet bliver til et Aps? 2) Hvor mange branche koder kan der være under et CVR nr. Jeg hygger mig med lidt frugtavl, samt produktion af most, cider, honning. Disse produkter skal sælges i min hustrus butik. Kan dette lægges ind under min hustrus CVR (der dækker kursusvirksomhed, undervisning, salg af smykker kunst etc.) Hendes og mit område ligger jo ikke lige op af hinanden. Jeg kan selvfølgelig selv få et cvr nr. men da produkterne alligevel skal sælges under hendes, ville det være optimalt at holde det under samme 'tag'. Jeg håber du gode svar På forhånd tak Martin |
Bare svare på spørgsmål 2 jeg mener at under aps kan du have 5 brancher før du skal betale for det og det samme gærder for firmanavne. så du kan eks kalde det Martin's kursus og Martin's gårdbutik og drive det på samme aps.
Husk også hvis du skal lave most skal du fødevarer godkendelse.