Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vores firma er sendt til inkasso - men vi har aldrig modtaget fakturaer pr. mail

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:30

Henrik Koudahl:

Gita Street:
I din situation mener jeg dog det er dem der har et problem (medmindre der er sket ændringer indenfor lovgivningen af det område de sidste par år). 

Retten anerkender  e-mails som et meget vægtigt bevis. Hvis leverandøren kan dokumentere en automatisk genereret kvittering for at der er sket aflevering vil det naturligvis styrke beviset for leverandøren.

Der er ingen krav om at en faktura skal fremsendes med posten.

Enig. Men samtidig er det vel stadig, leverandøren der skal løfte bevisbyrden overfor kunden?

Mails der ikke når frem, har man trods alt hørt om - engang ;-)

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Troede ellers du var Aminos jurist :-)

WinkHMM - Er du i julehumør TT ?

Ja jeg har meget erfaring både på den gode side, som den onde side.

Det får mange håndværkere automtisk med tiden. Men vi sidder jo f.esk. ikke typisk og er opdateret på den nyeste viden. Og det var bla. her "smart" og vide om evt. nye domme indenfor rykkerprocedure m.m.

God jul og godt nytår

Ib

Råd & Mall

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:32

Henrik Koudahl:

Gita Street:
I din situation mener jeg dog det er dem der har et problem (medmindre der er sket ændringer indenfor lovgivningen af det område de sidste par år). 

Retten anerkender  e-mails som et meget vægtigt bevis. Hvis leverandøren kan dokumentere en automatisk genereret kvittering for at der er sket aflevering vil det naturligvis styrke beviset for leverandøren.

Der er ingen krav om at en faktura skal fremsendes med posten.

læste reglerne på forbrug.dk  http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/inkasso dog skal inkasso varsel sendes per brev før det kan sendes til inkasso derved i hvert skal han ikke betale for det er sendt da det ikke er gjort efter reglerne dog hvad jeg læse mig til rykker kan sendes per mail

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:34

Jannik Hansen - MaxiWeb:

Mikael christiansen:

her står der skal sendes brev og det er dem står for reglerne overholdes vi forbruger kan henvede sig til dem http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/inkasso

Mikael, dette er KUN til forbrugere! TS-tilfælde er B-2-B :-)

der tror jeg der er samme regler for forbruger og private i hvert fald som læser det de linker videre inden på siden ved andre regler omkring erhverv kan jeg se og læse på siden

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 22:36

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

TT Tekstforfatter:
Troede ellers du var Aminos jurist :-)

WinkHMM - Er du i julehumør TT ?

Ja jeg har meget erfaring både på den gode side, som den onde side.

Det får mange håndværkere automtisk med tiden. Men vi sidder jo f.esk. ikke typisk og er opdateret på den nyeste viden. Og det var bla. her "smart" og vide om evt. nye domme indenfor rykkerprocedure m.m.

God jul og godt nytår

Ib

Råd & Maal

Tak - og i lige måde: også god jul og godt nytår til dig! :-) Ikke ondt ment - fornemmer bare, at du er meget opmærksom på diverse love og regler :-)

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:49

Mikael christiansen:
læste reglerne på forbrug.dk  http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/inkasso dog skal inkasso varsel sendes per brev før det kan sendes til inkasso derved i hvert skal han ikke betale for det er sendt da det ikke er gjort efter reglerne dog hvad jeg læse mig til rykker kan sendes per mail

Der er jo intet i din henvisning som siger at en leverandør ikke kan fremsende faktura og rykkere via e-mail?

Hvis du graver et spadestik dybere og ser på de love som teksten på forbrug.dk bygger på vil du heller  ikke  kunne finde belæg for at faktura/rykkere skal fremsendes per post.

/Henrik

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:56

Henrik Koudahl:

Mikael christiansen:

Der er jo intet i din henvisning som siger at en leverandør ikke kan fremsende faktura og rykkere via e-mail?

Hvis du graver et spadestik dybere og ser på de love som teksten på forbrug.dk bygger på vil du heller  ikke  kunne finde belæg for at faktura/rykkere skal fremsendes per post.

/Henrik

jeg læste igennem rykker ok sende per mail

jeg læste igennem inkasso varsle , det skal sendes per brev

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:09

Mikael christiansen:

jeg læste igennem rykker ok sende per mail

jeg læste igennem inkasso varsle , det skal sendes per brev

Så er vi enige Mikael!Yes

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 10:01

(Jeg går ud fra at sagen ikke er fra os, men jeg kan under alle omstændigheder lige give en kort opridsning af, hvordan problemet vil blive behandlet i fogedretten)

Problematikken falder i alle situationer tilbage på tanken om at "i jo burde vide i har handlet, og at der derfor kommer en regning". At jeres interne kommunikation gør, at den der handler ikke får givet den konkrete besked ned til bogholderen, må I selv være nærmest til at bære risikoen for. Det er i hvert fald den almindelige opfattelse i fogedretten.

Kreditor har antageligvis afsendt de e-mails indeholdende faktura ect. så vidt jeg forstår dig? Hvis din indsigelse ikke går på, at de ikke er afsendt, men blot at de ikke er modtaget, skal du være opmærksom på, at det er en risiko du som modtager af fakturaen bære. (Forudsat at de er sendt forsvarligt) Igen ud fra tanken om, at I som virksomhed godt ved hvor I har handlet, og at der derfor kommer en faktura. Lad os sige at I havde flyttet adresse eller skiftet mail - det er ligeledes jeres pligt at meddele jeres kreditorer

Du kan anmode kreditor eller inkassator om at dokumentere, at fakturaerne er afsendt, men hvis det fremgår af systemet at de er sendt - så anses de som sendt. Kreditor har alene pligt til at afsende forsvarligt, ikke til at sikre fakturaen faktisk kommer frem. 

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)