Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Word nørd søges. Linieafstand udfordring (m. screenshot)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg sidder og retter i min kommende ebog og har fundet en fejl. Efter side XXX ændrer afstanden sig mellem linierne. Den er automatisk sat til 1.5 i hele filen, men den ændrer sig pludselig så der opstår et uredigerbart tomt område.

Under App information ser den fin ud, men hvis man springer videre til næste side så er afstanden under Metadata betydeligt.

Nogle bud?

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Aug 11
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 17:40

Philip Mahler:
Den er automatisk sat til 1.5 i hele filen, men den ændrer sig pludselig så der opstår et uredigerbart tomt område.

Har du prøvet at markere alt fra "Metadata" og ned og så vælge 1.5 linjeafstand igen?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 17:48

Da det er i mellem to typogrsfier, overskrift og brødtekst (normal) så er det ikke linje afstanden den er gal med. Hver typografi har en afstand før og efter et afsnit, når man har trykket enter. Så derfor tror jeg der er blevet ændret i typografien, enten er det ikke den samme overskrift eller også er det ikke den samme brødtekst.

Håber det hjælper ellers sig til hvis der er noget der skal uddybes.

Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 17:50

Har du prøvet  "shift+enter"?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:04

Takker for alle jeres svar og konklusionen var shift+enter for at næste linie er tæt.

Desværre hvis overskriftlinien er i to ord ser det således ud efter shift+enter uden mellemrum.

Ord1                     Ord2 

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Aug 11
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 18:25

Prøv at højreklikke på typografien og vælg rediger. Så åbnes et vindue identisk med det nedenfor, så kan du vælge den mulighed, jeg har markeret. Så behøver du ikke at trykke shift+enter 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 18:28

Hvilken typografi har du i "mellemrummet"?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:12

Det blev løst inde i typografi. Da der er blevet copy+pastet mellem to versioner af ebogen gik det galt der.

Tak for jeres hjælp, har næsten ikke rørt Word grundigt siden gymnasiet :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)