Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad siger loven omkring gratis gaver ved varekøb?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Taastrup
Tilmeldt 5. Nov 05
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg ønsker, at blive lidt klogere i dag ..

Hvis jeg nu sætter en annonce i en avis/online, at hvis kunden bestiller for min. 300 kr. - sender jeg en gave til en værdi af 120 kr. med - er dette så tilladt?? Eller må der ikke være et min. beløb på??

Jeg mener at have læst, om et firma der sælger fladskærme, gav et skiophold med i hatten, men der var jo så baseret på et bestemt fladskærms tv.

Hvis det er lovligt, hvordan bogfører man så gaven på  de 120 kr??

Tak for svar - lad guldkornene falde ned i min mailbox..

M.v.h.

Stones

Dit e-byggemarked 

Fra Horsens
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 19:56
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 19:57

... Og gaven bogføres blot som normalt på kundens faktura, til 0,-????????

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 19:57
Hej,

Det er faktisk "lige" blevet lovligt, if. den nye markedsføringslov. God nok er forburg.dk ikke helt opdateret her (fra 2004), men du kan læse mere om den nye regel her.

Edit; Arj - for langsom igen

// Jesper Skov

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 20:38

Det er netop denne metode ejendomsmæglerne bruger nu.

De giver gaver i form af biler, rejser osv.

Dbh Ronni

Fra Taastrup
Tilmeldt 5. Nov 05
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 13:18
Jeg ønsker, at blive lidt klogere i dag ..

Hvis jeg nu sætter en annonce i en avis/online, at hvis kunden bestiller for min. 300 kr. - sender jeg en gave til en værdi af 120 kr. med - er dette så tilladt?? Eller må der ikke være et min. beløb på??

Jeg mener at have læst, om et firma der sælger fladskærme, gav et skiophold med i hatten, men der var jo så baseret på et bestemt fladskærms tv.

Hvis det er lovligt, hvordan bogfører man så gaven på  de 120 kr??

Tak for svar - lad guldkornene falde ned i min mailbox..

M.v.h.

Stones

Dit e-byggemarked 

Hej - Jeg genopfrisker lige denne med et nyt spørgsmål: Må man lave en kampagne med: Køb for min. 400 kr. varer, få en gave til en værdi af 200 kr. oveni - OG NU DET NYE: alle ordre vil deltage i lodtrækning om 2 stk billetter til "f.eks. en fodboldkamp" - Må man alt dette, er i tvivl, og skal sætte annonce i en lokal avis i morgen - vil blive superglad for info inden da..

På forhånd MANGE tak for svar..

Stones  

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:42
Du lader være med at føre gaven ind på dit varelager i første omgang. Hvis du f.eks. køber 100 Natlamper til gaver, så bogfører du dem bare ved indkøb som "Gaver" eller evt. "Markedsførings udgifter" ... hvordan din konto plan nu lige er indrettet. Herefter er de ude af dit regnskab og du kan nu i princippet gøre med dem hvad du vil, selvfølgelig skal de anvendes til Gaver.

Jeg ville nok vælge at skrive dem på fakturaen for at vise kunden at varen rent faktisk har en værdi, ved at skrive "1 Stks Natlampe, 120,-" og derefter skrive "Rabat ved tilbudskøb, 120,-" eller skrive lampen "1 Stks Natlampe 120kr, 100% rabat, ialt 0kr" , men sørg for at kunden ser værdien af gaven det har jeg erfaret giver bedre respons.

Men pas også på for kunder er ikke dumme. Hvis du har råd til at lægge en 120kr''s gave med hver vare til 300kr du sælger så kan kunden godt regne ud at du kan sælge samme vare til 120kr og stadig tjene på den, så pas på du ikke graver din egen grav.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)