Jeg skal have skrevet en mail til en webshop ang. affiliate marketing. Jeg har skrevet til dem før, men har ikke fået noget svar. Tror de ser min mail som noget spam, og vil derfor ikke dykker dybere ind i hvad affiliate marketing er. Ordet i sig selv kan jo også være skræmmende...
Jeg har skrevet til dem, at jeg har den her idé, der vil kunne skaffe dem flere kunder, og jeg anbefaler dem at tilmelde sig partner-ads. Problemet er at jeg ikke får noget svar, grunden er sikkert at de bare tror det er en spam.
Hvordan ville I skrive sådan en mail? Har I nogle gode links jeg kan give dem, hvor affiliate marketing står beskrevet på en god måde, for min salgstale virkede åbenbart ikke på dem.
Men det er jo også spam, hvis de ikke har givet dig tilladelse til at sende en mail :)
Hmm, det vidste jeg ikke, men hvis det er, så er det da godt nok svært at kommunikere over nettet. Har jo ingen relation til partner-ads, andet end jeg er medlem, og mangler en sælger som dem.
Alexander Baandrup Larsen:
Hvorfor vil du lige præcis have webshoppen til at bruge affiliate?
- Alexander Baandrup Larsen
De har de produkter, jeg gerne vil henvise til.
Jon F. Hansen:
Så vidt jeg er orienteret, er det desuden ulovligt at opfordre folk til at købe noget over mail, hvis de ikke har sagt god for sådan et tilbud.
Hvis du er seriøs omkring dit projekt, synes jeg, du skal ringe til dem i stedet. Dette giver også et langt bedre indtryk efter min mening.