Hej alle :) Da jeg planlægger at åbne egen sandwichbar har jeg undret mig en del over nogle ting. Når jeg snakker med folk/venner om det så siger de stort set alle er det er meget svært at holde en sandwichbar kørende medmindre man laver lidt sort i ny og næ. Med dette menes at der ansættes folk sort, lave lidt "fusk" med regnskab ovs. Er dette korrekt eller hvad? og vil det blive nemmere at få det til at køre rundt med sort? Jeg havde tænkt mig at gøre følgende i min virksomhed. Åbne ApS og IKKE hive penge ud af virksomheden, da jeg derved kun betaler 25 % i skat og året i virksomhedsskat. Dette gør at virksomheden kan vækste, og blive større. Forhåbenligt. Er godt klar over at jeg bare udskyder skatten til senere tidspunkt. Men, passer ovenstående eller er jeg helt gal på den ? Tænker bare hvad er målet med at åbne 1 sandwichbar, og så bare kører sort penge ud af virksomheden? Man kan jo ikke det store for dem. Ville det så ikke være klogere at åbne en kæde, og så lave sort, så tjener man da i det mindste godt med penge.
Håber i kan hjælpe med at få gjort mig lidt klogere på området! Håber I får en fantastisk dag :) Stefan |
Hej.
Sorte penge..Det sker da sikkert lige som i mange andre brancher.
Et ApS betaler 25% skat..hverken mere eller mindre.
En kæde...koster jo penge at åbne.
MvH
Peter